Fandom

Astronomican

Skrzydło Śmierci

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Sw.jpg
W trakcie Drugiego Utworzenia Legion Mrocznych Aniołów został podzielony, a z jego wyposażonej w pancerze Terminatorów kompanii szturmowej utworzono kilka jednostek liczących po stu żołnierzy.Następnie każdą z nich dołączono do powstających wtedy Zakonów. Takie były właśnie narodziny Skrzydła Śmierci, 1. Kompanii Zakonu Mrocznych Aniołów, nazywanej także Kompanią Terminatorów.

W większości Zakonów, 1. Kompania składa się z weteranów ruszających do boju w pancerzach Terminatorów lub pancerzach szturmowych, w zależności od warunków panujących na polu walki.

Mroczne Anioły są wyjątkiem,ponieważ utrzymują 1. Kompanię złożoną wyłącznie z drużyn Terminatorów. Skrzydło Śmierci jest formacją szturmową, która może niewzruszenie maszerować naprzód pod najcięższym ostrzałem. Ale to nie wszystko. Skrzydło Śmierci jest także opancerzoną pięścią Wewnętrznego Kręgu, ślepym wykonawcą jego woli, fizycznym ucieleśnieniem gniewu, z którym niewielu może się zmierzyć.

Pancerze Terminatorów wykorzystywane przez Skrzydło Śmierci były początkowo czarne, ale dawno temu przemalowano je na kościaną biel, honorując w ten sposób bitwę z przeszłości. Legenda zakonna głosi, że kilku braci należących do Skrzydła Śmierci po powrocie na ojczystą planetę odkryło, iż ich lud znalazł się pod jarzmem obcych.Wiedząc jeszcze przed bitwą, że znajdą w niej niechybną śmierć, na znak akceptacji swego losu, bracia pomalowali pancerze na biało. Tak przygotowani zaatakowali. 

Przebijając się przez hordy Genokradów, dotarli do samego środka legowiska obcych. Tam zmierzyli się z przywódcą obcych, najpotężniejszym stworem, jakiego kiedykolwiek widzieli. W starciu padł Kronikarz, ale bestia została pokonana, a planeta wyswobodzona z dominacji obcych. Od tamtego dnia, wszyscy bracia ze Skrzydła Śmierci noszą pancerze Terminatorów pomalowane na kolor kościanej bieli, upamiętniając w ten sposób ofiarę swych poprzedników. „Opowieść Mówiących Głów”, legenda opisująca tę bitwę, jest bez wątpienia najczęściej opowiadaną. Każdy Mroczny Anioł usłyszał ją z ust sierżanta Zwiadowców, nim stał się pełnoprawnym bratem. Istnieje jeszcze wiele innych legend uwiecznionych w opowieściach, takich jak „Upadek Rodu Pervigilium”, „Oczyszczanie Kosmicznego Wraku”, „Miejsce Lęków”, „Zemsta Udręczonych” oraz „Szept w Mroku”. Bracia poznają  je w miarę, jak awansują w Zakonie na kolejne stopnie.

Niektóre opowiadają o bohaterach, którzy po powrocie z wojny zastali swych braci pogrążonych w zepsuciu lub uwięzionych, inne o poświęceniu i walce do samego końca, nawet w obliczu pewnej przegranej. Jeszcze inne są opowieściami o żalu i straszliwej cenie, jaką bohaterowie muszą nieraz zapłacić za pokonanie wroga, a także o wiecznej, przekazywanej z pokolenia na pokolenie plamie na honorze. Takie opowieści wzbudzają w każdym Mrocznym Aniele zapał do naprawiania pradawnych krzywd i szukania wroga, bez względu na to, gdzie może się ukrywać. W konsekwencji, wszystkie Mroczne Anioły starają się o miejsce w Skrzydle Śmierci i przepełnione szczerą gorliwością walczą z wrogami Lwa i Imperatora. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki