FANDOM

Skauy (ang. Roks) - duże okręty kosmiczne stanowiące trzon Orkowej floty.

Budowa

Skauy.jpg

Skauy

Skauy są w istocie dużymi asteroidami wydrążonymi w środku, dzięki czemu ich mieszkańcy mają czym oddychać. Każdą z nich wyposaża się w jednostki napędowe, promienie ściągające, uzbraja oraz dostosowuje się do transportu hordy Orków wraz z machinami wojennymi. Orkowie "budują" je łącząc kosmiczne śmieci i duże fragmenty kosmicznych wraków z asteroidami, następuje to dość szybko, przez co można je spotkać w każdym zamieszkałym przez Orków systemie planetarnym. Skauy nie są w stanie podróżować przez Osnowę, więc po prostu dryfują do kolejnych systemów gwiezdnych, co zajmuje im wiele lat.

Taktyka

Rozbita Skaua.jpg

Skaua po udanym lądowaniu

Ulubioną taktyką Orków jest ukrycie kilku Skau w polu asteroid i atakowanie przelatujących obok okrętów kosmicznych. Taki nagły atak może wprowadzić niemałe zamieszanie wśród wrogich jednostek, co częściowo rekompensuje powolność i niską manewrowość Skau. Ostatecznym przeznaczeniem każdej Skauy jest dostarczenie hordy na powierzchnię napotkanej planety, w tym celu Orkowie nakierowują je na orbitę skąd podobnie jak meteory, spadają do atmosfery, w której nieco wytracają prędkość, a dzięki opancerzeniu nie spalają się. W momencie uderzenia o powierzchnię globu Skaua ulega znacznemu zniszczeniu, a nierzadko spora część Orków ginie, mimo to spełnia swoje zadanie i dzięki niej kolejny świat musi zmierzyć się z atakiem zielonej fali.

Ciekawostki

  • Forteca zakonu Mrocznych Aniołów "Skała" również jest wydrążoną w środku asteroidą, pozostałą po ich planecie macierzystej - Calibanie.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)
  • Battlefleet Gothic Resources: Xenos Fleets

Więcej z Fandomu

Losowa wiki