FANDOM

Skarabeusze Kanopteku (ang. Canoptek Scarab) - podstawowe jednostki energotwórcze i budownicze Nekronów.
Canopteks scarabs by majesticchicken

Rój skarabeuszy

Budowa i cechy

Każdy ze skarabeuszy posiada jedno oko i sześć par metalowych odnóży. Krępa budowa pozwala im przy niewielkich rozmiarach zmieścić się w każdą szczelinę korytarza lub zbroi. Jako, że nie tworzą inteligentnego roju jak np. Tyranidzi dowództwo nad grupą obejmuje zwykle Pająk Kanopteku, rzadziej jeden ze skarabeuszy. W drugim przypadku oznacza to zupełny brak logiki i postępowanie według najprostszych instynktów nakazujących skarabeuszom przetwarzanie skał i innych okolicznych materii.

Szybkie i zwinne robią zawsze wiele hałasu przypominającego przenikliwy świergot owadów. W odpowiedniej liczbie staje się on nie do zniesienia, potrafiąc czynić straszny ból i trwale ogłuszyć.

Zastosowanie poza bitwą

Jedną z ich najcenniejszych umiejętności jest zdolność do przetwarzania materii w czystą energię potrzebną do zasilania grobowców i ich mieszkańców. W odpowiedniej liczbie i czasie są w stanie pochłonąć nawet największą metropolię w raz z jej mieszkańcami. Ponadto potrafią zbudować dosłownie wszystko: flotę, broń, grobowce lub więcej skarabeuszy, co czyni je nieocenioną siłą w nekrońskiej gospodarce militarnej.

Kontrola

Sterowane za pomocą fal międzywęzłowych przez Pająki Kanopteku lub Krypteków są absolutnie posłuszne. Bywa jednak, że stosunkowo silna więź zostaje zerwana lub zakłócona. Dopóki nie zostanie odzyskana Skarabeusze wykonują standardową procedurę wytwarzania i magazynowania energii. Nawet kosztem innych Skarabeuszy lub Nekronów.

Niekiedy zdarza się, że gdy są wykorzystywane na polu bitwy celowo stara się doprowadzić do zakłóceń w przekazie ich poleceń. Zadanie trudne ze względu na niełatwe do wykrycia połączenia, jest potencjalnie możliwe do wykonania. Jednak jego zanik może doprowadzić do jeszcze większych problemów w zmaganiach. Przy powstaniu multiplikującego się roju przeciwnik może pozbyć się Skarabeuszy jedynie przez zmasowane ataki obszarowe.

Mięso armatnie

Można powiedzieć, że jedynie Skarabeusze stoją w hierarchii nekrońskiej armii niżej od wojowników. Zazwyczaj są posyłane samotnie na pierwszy ogień, by zaobserwować metodę walki przeciwnika. Ponadto istnieje szansa, że wróg zużyje na świergoczące roje trochę swojej cennej amunicji ułatwiając tym samym Arcylordowi przeprowadzenie głównego ataku.

Doświadczenia żołnierzy

Gdy rój Skarabeuszy zetknie się z czołgiem lub innym transportowcem wyposażonym w stalowe poszycie, może zaprezentować swój prawdziwy bojowy potencjał. Rozdrapując i przegryzając kolejne warstwy metalu rój szybko przebija się przez pancerz. Jeśli błyskawicznie nie zostanie usunięty z powierzchni pojazdu stanie się on śmiertelną pułapką dla znajdujących się w nim istot. Wkrótce pożarte nie mają szans na przeżycie.

Jedną z najdramatyczniejszych opowieści na temat Skarabeuszy Kanopteku dostarczył Kwatermistrz Kross. Będąc członkiem cadiańskiego 312 pułku przeżył ich atak jedynie dlatego, że uciekł zaraz po usłyszeniu ich złowieszczego trelu. Był w stanie oddalić się w bezpieczne miejsce podczas, gdy jego odważniejsi lub wolniejsi towarzysze zostali pożarci mimowolnie dając mu czas na ratunek.

Źródła

Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 45

Więcej z Fandomu

Losowa wiki