FANDOM

Shadowsword

Shadowsword czekający na swe cele

Shadowsword zwany także mieczem Imperatora, tak jak Baneblade jest super ciężkim czołgiem stanowiącym poważne zagrożenie dla wrogów Imperium. Tak samo jak jego siostrzany projekt Shadowsword produkowany jest przy użyciu Standardowego Szablonu Konstruowania i tak samo jak Baneblade, produkowany jest tylko na tych światach-kuźniach, które mogą wyprodukować ich jak najwięcej i jak najszybciej. Chociaż nie jest tak bardzo znany jak Baneblade, Shadowsword nie ustępuje mu niszczycielską siłą, ponieważ Shadowsword używany jest  do niszczenia głównie tytanów.

Tak jak w wypadku Baneblade Shadowsword doczekał się swoich "podróbek". Wykorzystują nie tak zaawansowaną technologie jak oryginał i mogą być uzbrojone w inne główne działo np. potężne działo plazmowe, laserowe albo nawet w większe działo bitewne. Oryginał uzbrojony jest w działo "Wulkan", potężny laser posiadający ogromną siłę wystrzału, który łatwością może odczepić od korpusu tytana jego nogę lub rękę. Dlatego został sklasyfikowany jako niszczyciel tytanów. Z tego powodu Shadowswordy produkowane są na planetach , na których powstają legiony tytanów i są udzielane jako wsparcie tym regimentom Gwardii Imperialnej, które mają stanąć przeciwko tytanom.

Działo Wulkan jest potężne, jednak potrzebuje potężnych zapasów energii do pojedynczego wystrzału. Działo zasilane jest energią kondensatorów, które z kolei czerpią energie prosto z silnika czołgu. Kondensatory i silnik potrzebują specjalnego nadzoru, dlatego każdy Shadowsword posiada w załodze inżyniera, świetnie wyszkolonego specjalistę z Gwardii Imperialnej lub nawet członka Adeptus Mechanicus. Ich zadaniem jest utrzymanie pojazdu na chodzie oraz kontrolowanie przepływu energii z silnika przez generatory do działa. Aby czerpać energię z silnika inżynier musi odłączyć główny napęd i podłączyć w to miejsce generatory. Ładują się wtedy ogromnymi pokładami energii, których potrzebuje działo Wulkan. Pojedynczy strzał kompletnie wyczerpuje generatory a pojazd pozostaje w bezruchu. Podłączony silnik może ruszyć, jednak aby naładować kondensatory musi stać.

Tak samo jak Baneblade, każdy Shadowsword ma swoją nazwę, numer oraz całą zapisaną historię i wszystkich załogantów.

Dane techniczne Adeptus Mechanicus

Nazwa Shadowsword
Pochodzenie oryginału Mars, Lucjusz
Waga 308 T
Długość/Szerokość kadłuba 13.5 / 8.4 m
Wysokość 5.85 m
Prześwit ziemia-kadłub 1.2 m
Pancerz 80-220 mm
Długość głównego działa 9 m
Prędkość maksymalna na drodze / poza nią 25 km/h / 18 km/h
Głębokość brodzenia 3.1 m
Załoga 6 osób: dowódca, kierowca, radio operator, działonowy, strzelec, inżynier
365px-x2-W budowie

Artykuł wciąż jest w trakcie budowy. Zanim edytujesz skontaktuj się z autorem strony

Źródła

  • Imperial Armour I

Więcej z Fandomu

Losowa wiki