Fandom

Astronomican

Serwoczaszka

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze33 Udostępnij
Serwoczaszka.jpg

Serwoczaszka

Serwoczaszki to rodzaj dronów, zbudowanych z czaszek do wnętrza których montuje się podzespoły elektroniczne oraz generator pola antygrawitacyjnego, dzięki czemu serwoczaszka może swobodnie unosić się nad ziemią. Serwoczaszki wykonywane są z czaszek zmarłych członków Adeptus Terra i innych ważnych i wysoko postawionych urzędników. Serwoczaszka to pewna forma upamiętnienia urzędnika, dzięki niej po śmierci może on nadal wspierać Imperium. Stanie się Serwoczaszką po śmierci jest w Imperium wielkim zaszczytem, dowodzi to, że urzędnik był oddany i zaangażowany w sprawę Imperium bardziej niż inni.

Zastosowanie

Głównym celem serwoczaszki jest pomaganie członkom Imperium. zastosowanie i możliwości serwoczaszki są bardzo szerokie. Drony te są wykorzystywane jako podręczna baza danych czy osobisty notatnik. Najczęściej jednak serwoczaszka służy jako podręczna, unosząca latarnia, oświetla ciemne zakamarki lub korytarze. Niektórzy z członków Adeptus Mechanicus wykorzystują serwoczaszki jako zmechanizowanych asystentów. Poza podstawowymi możliwościami dronów niektóre są zbudowane w inny sposób, który pomaga im lepiej dostosować się do swojego zadania. Serwoczaszki są wykorzystywane w całym Imperium a więc także w wojsku. Marines używają serwoczaszki jako urządzeń zwiadowczych. Te egzemplarze mają ulepszone wizjery aby lepiej mogły badać i skanować teren. Serwoczaszki są także bardzo często wykorzystywane przez członków Inkwizycji jako nie-ludzcy asystenci lub chowańce. Niektórzy członkowie Inkwizycji wiążą się ze swoją serwoczaszką tworząc między sobą a nią więź. Dzięki temu może patrzeć jej oczami lub w pewien sposób kontrolować ją za pomocą umysłu.

Ciekawostki

W grach komputerowych opartych na świecie Warhammera 40000 serwoczaszki najczęściej wykorzystuje się jako przedmioty do podnoszenia. Zostały tak wykorzystane między innymi w grze Space Marines. W Grze Dawn of War serwoczaszka ginie po dwóch minutach od jej wybudowania. Jest to błąd w grze, który został niezauważony przez twórców, jednak w późniejszych dodatkach błąd ten nie występuje.
Antellus.jpg

Serwoczaszka służąca do... a właściwie do czego ona służy???

Źródła

  • Codex: Witch Hunters (3rd Edition)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki