FANDOM

Segmentum ultima.png

Segmentum Ultima

Segmentum Ultima, znany również jako Ultima Segmentum, jest Segmentum Imperialnej przestrzeni na wschodzie galaktyki od Terry. Ultima Segmentum zawiera nienadający do zamieszkania rdzeń Drogi Mlecznej, który charakteryzuje się super-masywną czarną dziurą. Zawiera największą ilość światów w imperium człowieka jest to największy z Segmentum w zakresie swojej wielkością i objętości przestrzennej. Zawiera światy Ultramarines Ultramar. Ten Segmentum widział dwa ataki tyranidzkich flot rojów tym rejonie galaktyki pierwszą była flota Behemot drugą natomiast flota Kraken. Obrzeża segmentum leżą najdalej od Astronomicanu. Orkowie, piraci, ekspansjonistyczne Imperium Tau i najazdy Tyranidów są głównym zagrożeniem, w tym często niestabilnym rejonie galaktyki.

Znane Układy

  • Układ Gildar - Bogaty w zasoby naturalne układ planetarny, w którego skład wchodzi osiem w większości niezamieszkanych światów. Kosmiczni Marines z zakonu Srebrnych Czaszek uważają układ Gildar za część swojego terytorium. Żaden Imperialny okręt nie może poruszać się po układzie bez zgody lub eskorty Srebrnych Czaszek. Świat Gildar Secundus był miejscem strasznej bitwy między Srebrnymi Czaszkami a zdradzieckim zakonem Czerwonych Korsarzy. Marines przepędzili zdrajców z układu, lecz zapłacili za to wielką cenę. Podczas bitwy zdrajcaHuron Czarne Serce zabił kapitana IV kompanii Srebrnych Czaszek, Daerysa Arruna.
  • Układ Baal - To tutaj rekrutują się Krwawe Anioły. 
  • Układ Badab - 

Znane Światy

  • Baal - Pustynna planeta będąca domem Kosmicznych Marines z Legionu Krwawych Aniołów. Pokryty ruinami dawnych cywilizacji świat charakteryzuje się trudnym i zniszczonym bombami nuklearnymi klimatem. Zbiorniki wodne zmieniły się w zatrute pokłady szlamu pokryte warstwą szkodliwego pyłu. A skutki broni nuklearnej są widoczne do teraz. Wielu mieszkańców to zmutowani odmieńcy.   
  • Attila - Planeta z której wywodzą się Atiliańscy jeźdźcy stepów.  
  • Catachan - To martwy świat będący domem znanego regimentu Gwardii Imperialnej, Catachan wojowników z dżungli.   
  • Badab Primaris -
  • Golgotcha -
  • Kar Duniash
  • Złota Mandragora - potężny świat koronny największej nekrońskiej dynastii Sautekh.

Znane obszary

  • Gwiazdy Grendl -  Konstelacja gwiazd znajdująca się daleko na wschodnim skraju Drogi Mlecznej. Niegdyś nazywana Skrzydłami Sanguiniusa konstelacja stała się siedzibą brutalnych obcych nazwanych Barghesi. Według Imperialnych danych Kosmiczni Marines z zakonu Żelaznych Lordów ograniczyli obcych do działań jedynie na terenie Gwiazd Grendl. Marines pilnują także aby flota-rój Kraken nie mogła wchłonąć niszczycielskiego potencjału biologicznego Barghesi. 
  • Ghoul Stars - Region ten znajduje się poza przestrzenią na najdalszych krańcach znanego miejsca na północny wschód od wschodniej Fringe. Ten ogromny trakt stosunkowo niezbadanej przestrzeni był kiedyś domem dla wielu ludzi z zamieszkałych światów. Jednakże w starożytności istniało zagrożenie, znane tylko jako Pale Wasting. Uważa się, że był odpowiedzialny za zniszczenie populacji tych światów podczas "Nova Terra" Bezkrólewia. To tłumaczy dużą liczbę martwych światów w regionie. Region Ghul Stars leży poza światłem Astronomicanu, który jest wykorzystywany przez Imperialnych Nawigatorów do kierowania statków podczas podróży w Osnowie. Bez przewodnictwa tej ważnej latarni, nawigatorzy są w stanie tylko wyczuć jej światło prowadzące i są zmuszeni do poruszania się na oślep. Nawigatorzy często odmawiają podróży w tym regionie z tego powodu, że to zbyt niebezpieczne. Kosmiczni Marines z zakonu Death Spectres, obecnie utrzymują stałe czuwanie, aby zapewnić, że mieszkańcy Ghul Stars nigdy nie zagrożą galaktyce.
  • Charadon (Imperium Orków) - Charadon jest to planeta stolica największego i najdłużej istniejącego imperium Orków w galaktyce, znanego również jako Charadon, który rządzony przez tyrańskiego Orka Warlord Snagrod Łuk-Podpalacza, szczególnie okrutny i sadystyczny lider rasy, znany z ogólnie z sadystycznych i okrutnych skłonności.
  • Octarius (Imperium Orków) - Octarius jest imperium Orków obejmujące sektor octarius, obszaru przestrzeni prawie tak duży jak Królestwo Ultramaru, koncentrującego się na Orkowych Świata Octarius. Jest rządzona przez bezwzględne Orki Warlord zwanych Overfiend z Octarius.
  • Królestwo Ultramaru (Domena Ultramaru) - jest to feudalny majątek obejmujący 11 planet administrowany przez kosmicznych marine z zakonu Ultramarines
  • Dominium Tau - Tau jest szybko rozwijającą rasą Xenos niezdolną do podróży przez Osnowę. Gwiezdne imperium Tau znajduje się w Imperium człowieka w Segmentum Ultima, w pobliżu wschodniego skraju Drogi Mlecznej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki