FANDOM

Segmentumsolar.png

Położenie Segmentum Solar

Segmentum Solar to obszar galaktyki należący do Imperium. Jest to szczególnie ważny obszar ze względu na znajdującą się w nim Terrę oraz Marsa. Segmentum Solar jest centralnym i najstarszym ośrodkiem Imperium Człowieka, oraz gęsto zaludnionym regionem ludzkiego Imperium. W samym centrum znajduje się Terra, gdzie na Złotym tronie siedzi ukochany Imperator. Znajduje się tam także główna siedziba Adeptus Mechanicus ,Mars.

Znane Sektory

  • Sector Solar - To tutaj znajduje się Terra, pierwotny dom ludzi i samego Imperatora. Jest to najstarszy obszar kontrolowany przez człowieka.
  • Armageddon Sector - Sektor znany z największego jak do tych czas Orkowego WAAAGH!, które zostało poprowadzone przez najniebezpieczniejszego wodza WAAAGH!, Ghazghkulla Thraka.
  • Donorian Sektor - Donorian Sektor jest domem kilku Inteligentnych ras obcych, w tym rasy K'nib.

Znane Układy

  • Układ Słoneczny - Tutaj znajduje się Terra i Mars. Układ Słoneczny jest pierwszym Układem jaki został w pełni podbity przez człowieka. Jest także najlepiej strzeżonym Układem w całym Imperium Człowieka.

Znane Światy

  • Terra - Zwana również Ziemią, ojczysta planeta ludzkości i samego Imperatora.
  • Mars - Największy spośród Światów Kuźni. Produkuje broń, pojazdy  i inny sprzęt wojskowy.
  • Tytan - Tytan to jeden z wielu księżyców Saturna, znajdującego się w Układzie Słonecznym. Jest w całości kontrolowany przez Szarych Rycerzy, specjalne oddziały wojowników. Ich główna forteca mieści się właśnie na Tytanie.
  • Armageddon - Jeden z Imperialnych Światów-uli. Był miejscem kilku największych konfliktów toczonych przez Imperium, w tym Drugiej i Trzeciej Wojny o Armageddon.
  • Necromunda - Ten Świat-ul jest producentem broni dla Gwardii Imperialnej, ale także z członków miejscowych gangów rekrutuje się nowych członków zakonów Astartes, najczęściej Imperialnych Pięści.

Źródła

  • Warhammer40000: Rulebook
  • Imperial Armour Volume One: Imperial Guard&Imperial Navy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki