FANDOM

Rzeziblachy (ang. Killa Kans)- Orkowe maszyny kroczące, podobne do większych Mordodredów lub imperialnych Drednotów. Zawsze poruszają się w luźnych grupach po dwie, trzy maszyny.

Budowa

Rzeziblacha pod względem budowy jest zbliżona do Mordodreda, mimo to występuje między tymi maszynami kilka istotnych różnic. Rzeziblacha posiada tylko jedno mechaniczne ramię, zakończone szczypcami lub piłą tarczową i tylko jedną broń zasięgową. Najczęściej jest to Wielka Spluwa lub Ogniomiot, ale na wyposażeniu maszyny może znajdować się również Rakietomiot, Sztukowany Megablaster lub Grotzuka. Największa różnica, jest jednak widoczna we wnętrzu Rzeziblachy, zamiast rządnego krwi Orka, maszynę pilotuje przerażony Grot, przez co przy pierwszych oznakach niebezpieczeństwa machiny te często uciekają.

Grotzuka

Grotzuka (ang. Grotzooka) to monstrualny garłacz, strzelający najróżniejszym złomem, zebranym z podłogi warsztatu Mekaniaka. Montowana powszechnie na Rzeziblachach, Grotowych Czołgach i Grotowych Mega-Czołgach.

Ciekawostki

  • W grze komputerowej Dawn of War, występuje jednostka nazywana Rzeziblachą, jednak jest to błędnie nazwany Mordodred, błąd ten został poprawiony dopiero w Dawn of War II.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)
  • Dawn of War (gra PC)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki