FANDOM

  "Prowadź nas dobrze. Buduj dzieło Imperatora, Kapitanie Tarvitz"

Rylanor - Zwany również Pradawnym, lub Przebudzonym. Drednot, jeden z najwyżej postawionych członków III Legionu. Pozostał lojalny Imperatorowi.
Rylanor.jpg

Na Istvaanie III

Historia

Rylanor był jednym z tych wybrańców, którzy wraz z Imperatorem jako pierwsi Adeptus Astartes pomogli mu zjednoczyć Terrę. Co ciekawe urodził się na terenie Europy, kolebce cywilizacji. Podczas walk z Eldarami Rylanor został śmiertelnie ranny i by pozwolić mu żyć, umieszczono go w drednocie. Niedługo później dowodzenie nad III Legionem przejął Fulgrim, a sam drednot został jednym z czołowych osobistości. Dzięki ogromnej wiedzy i wielu lat żywota, jak i udowodnieniu swej lojalności, został mianowany na Opiekuna Obrzędów. Miał obowiązek dbać o tradycje Legionu i dawać przykład swym braciom. Został również mianowany Starszym Oficerem Androniusza; , jednego z głównych okrętów Legionu. Do Pradawnego niezwykle przywiązał się jeden z Kapitanów, Saul Tarvitz, który dbał o jako idealny przykład do naśladowania. Tuż przed Istvaanem III Saul czując, że z Legionem dzieje się coś złego poprosił Rylanora o pozostanie na jednym z okrętów, a nie byciu wysłanym na Istvaana. Opiekun Obrzędów, nie wiedząc o prawdziwych pobudkach Tarvitza, zgodził się.

Mijały lata, a Rylanor dumnie walczył o dobro Wielkiej Krucjaty. Jednak Mistrz Wojny zasiał ziarno zdrady w Legionie swego brata Fulgrima. Ten wraz z innymi Prymarchami, zgodnie z rozkazem Horusa zesłał, na powierzchnię Istvaana III wszystkich, którzy nie stanęliby po jego stronie. Do nich należał również Przebudzony. Podczas walk na planecie, niczego nieświadomi lojaliści zostali zbombardowani głowicami wirusowymi przez swych dawnych braci. Dzięki ostrzeżeniu od Tarvitza większość wiernych Imperatorowi Astartes zdążyło znaleźć schronienie. Rylanor jednak, będąc pewien ochrony jaką dawał mu swój pancerz, tego nie zrobił.

Nie jest wiadome czy Rylanor przeżył Istvaana III. Podobno drednot udał się w w głębiny Pałacu Precektora i tam, na prośbę Saula, pilnował czegoś. Czego? Tego nikt nie wie.

Uzbrojenie

  • Działo Szturmowe wzór Kherses - standardowe uzbrojenie drednotów wz. Contemptor, pochodzące z okresu Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa, znacznie lepsze niż współczesna broń (zresztą jak zawsze w przypadku archaicznych modeli).
  • Rękawica Energetyczna z podczepionym ciężkim miotaczem ognia
  • Pole siłowe

Źróda

  • Herezja Horusa: Galaktyka w Ogniu/ Fulgrim

Więcej z Fandomu

Losowa wiki