FANDOM

Figs rycerz styrix.jpg

Rycerz Styrix

Rycerz Styrix (ang. Knight Styrix) - Rycerz z grupy Questoris, będący wynikiem wtłoczenia olbrzymich ilości reliktowych i zaawansowanych technologii weń przez Adeptus Mechanicus. Stanowi odpowiednik Rycerza Megajry w wersji głównie przeciwpiechotnej.

Opis, historia

Historia Rycerza Styrix podobnie jak i Megajry ma swój początek u progu pierwszych podbojów i odkrycia pierwszych Światów Rycerskich w czasach Wielkiej Krucjaty. Dzięki poznaniu technologii Rycerzy i pozyskaniu ich Standardowego Wzoru Konstrukcyjnego oraz użycia najnowszych i zarazem reliktowych technologii powstał właśnie Styrix. Z powodu niezwykle reliktowych i rzadkich zaimplementowanych rozwiązań, rzadko kiedy widywano je na polach bitew podczas Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa.

W czasach kiedy była częściej używana, maszynami sterowali głównie specjalnie wyselekcjonowani tech-kapłani z Adeptus Mechanicus, sama zaś maszyna dołączana była do ich armii, podobnie jak ma to miejsce w przypadku Atraposa oraz Megajry. Każdy Dom Rycerski, który był podległy Światom Kuźniom, a więc i Adeptus Mechanicus, mógł otrzymać Styrix za wielkie poświęcenie wobec Bractwa Marsa, które przez innych Imperialnych Rycerzy uchodziło za graniczące z niewolnictwem. Niektóre domy uzyskiwały korzyści i przychylność Mechanicus za wysyłanie swych niefortunnych braci, którzy nie przebyli Rytuału Jestestwa, by tech-kapłani mogli zamienić je w żywe kapliczki Omnizjasza. Przez takie wysokie poświęcenie Szlachcice mogli po pewnym czasie uzyskać Rycerza Styrix.

Przez swego Ducha Maszyny, a także przeznaczenie na polu bitwy Styrix zyskał mroczną reputację wśród niezależnych Domów Rycerskich już od początku swego istnienia. Dla wielu bardziej konserwatywnych, nawet w czasach Wielkiej Krucjaty Styrix uważany był za niegodziwego Rycerza - masowe mordowanie bezsilnej wobec Rycerzy piechoty uchodziło za przeciwieństwo prawdziwego Rycerza.

Obecnie w czterdziestym milenium nikt już nie rozumie działania Styrix, choć maszyna nadal pozostaje operatywna i w pełni sprawna po dziesięciu tysiącach lat. Nawet pomijając ten fakt, to w czasach obecnych przez wzgląd na sposób, w jaki niegdyś można było ją uzyskać wielu Szlachciców i Zakrystian uważa ją za dowód, że niegdyś ich Dom Rycerski mógł być niewolnikiem. 

Inaczej to wygląda w przypadku Imperialnych Rycerzy podległych Adeptus Mechanicus. W takowych potomkowie (zwłaszcza młodzi) rodów rycerskich mają mocno rozszerzone pojęcie honoru do poziomu antypatii wobec słabości zwykłych, w pełni organicznych ludzi. Styrix ma tam reputację cudu techniki i chodzącej kaplicy samego Omnizjasza - Boga Maszyny. Takim domem był choćby Col'Khak, który w czasach Herezji Horusa potrafił wystawić całe drużyny złożone tylko ze Styrixów, tak ogromna ilość tak potężnych i rzadkich maszyn sprawiała, że żadne formacje piechoty, czy to legiony Astartes, czy też Solar Auxilia nie miały absolutnie żadnych szans.

Duch Maszyny

Styrix z racji możliwości zbiorowej eliminacji wrogiej piechoty, co powoduje widoki ich potwornej śmierci i masowych mordów, posiada wyjątkowo przesiąkniętą wrogością Duszę Maszyny. Przyczyniło się to do niechęci wobec wielu Szlachciców.

Wyposażenie, parametry

Stryrix jako Rycerz typu Questoris pod względem opancerzenia, zwinności, a także szybkości nie odbiega od reszty maszyn tego typu. Mimo to znacząco różni się zastosowanymi technologiami, a także kształtem i wyglądem pancerza, wśród rodzaju Questoris drugą taką machiną jest jedynie Megajra, dzielą podobny szkielet i rozwiązania technologiczne. Styrix jest niższy i wolniej porusza się od pancerzy typu Cerastus, jednak jest nie mniej zwinny.

Jego głównym, dalekosiężnym uzbrojeniem jest niezwykle potężna broń, potrafiąca zmiatać z powierzchni całe oddziały dowolnej piechoty. To niesamowicie rzadka broń typu Volkite, konkretnie Volkite Chieorovile.

Poboczną bronią dystansową jest wbudowany w jego lewe ramie Karabin Grawitacyjny, ten cud techniki jest skuteczny wobec ciężkiej piechoty, potrafi także skutecznie przygważdżać i zatrzymywać każdą infanterię zwiększając pole grawitacyjne w okolicach ostrzału.

Styrix posiada także reliktową i niebotycznie zaawansowaną Jonową Tarczę Iskrzącą, będącą ulepszoną wersją zwykłej Tarczy Jonowej. Nie tylko nieco lepiej ochrania, ale także osłabia ataki w zwarciu.

Do walki w zwarciu Styrix dzierży w lewym ramieniu Łańcuchowego Żniwiarza, który potrafi rozdzierać najwytrzymalsze zbroje każdej klasy jednostek. Styrix może także występować z zastępującym Łańcuchowego Żniwiarza Pazurem Oblężniczym Hekaton. Nieco lepiej radzi sobie w gromieniu maszyn i ma dodatkowo wbudowany podwójnie sprzężony Miotacz Promieniowania, doskonale sprawdzający się w likwidacji piechoty, przed nim nie da się ukryć.

Najbardziej zaawansowanym elementem, który posiadają również Atrapos i Megajra, jest Błogosławiony Autosymulakr. Sprzęt ten pozwala na błyskawiczną regenerację systemów maszyny w ciągu chwili. Nawet najcięższe obrażenia mogą być błyskawicznie podreperowane.

Podobnie jak Megajra tak i Styrix jest zasilany poprzez kilka silniejszych reaktor, niż tych u zwykłych Rycerzy. Ponieważ jedynie takie są w stanie zasilać uzbrojenie wymagające takiej energii i tarczę, która pochłania jej jeszcze więcej. Te Reaktory Atomantyczne, mimo że bardzo potężne to pracują pod dużym obciążeniem. Niestety można je przeciążyć, co skutkuje przenikaniem niewielkiej ilości promieniowania przez specjalne osłony, co nieco napromieniowuje pilota, choć bez większych skutków. Za to zbyt wielkie przeciążanie reaktorów przyczyni się do iście ogromnej eksplozji, z której wydobędzie się nieprzejednanie wielka ilość promieniowania.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie Styrix stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

Znani Styrix

Radamantys
Brał on udział w wydarzeniach Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa, tysiące lat temu. Był przez lata nieużywany na planecie domu Atrax zwanej Arrian. W końcu za jego sterami zasiadł potomek tego rodu zwany Andarem Thonem. Wziął on udział w szturmie na Numinal, gdzie z pomocą przerażającego Ducha Maszyny Radamantysa pokonał czterech wrogich Rycerzy. Parł do przodu z ślepą furią i nie bał się niczego, bowiem dla niego i dla innych wojowników Atrax śmierć była niczym w porównaniu do niewolniczej posługi dla Cyklothratheonu. Pomimo tego Radamantys został w końcu otoczony i zniszczony podczas odwrotu sił Draykavac'a. Andar Thon wyszedł ze zniszczonego Radamantysa i jako samotny człowiek walczył z Imperialnymi Rycerzami oraz wielkimi automatami bojowymi. Dalsze jego losy są nieznane.

Radamantys dzierżył na naramiennikach głównie symbole domu Atrax. Zaś na wimplu posiadał oznaczenia Świata Kuźni Cyklothratheonu, które bardziej stanowiły symbol niewolnictwa niż symbol przymierza między rodem rycerskim, a tymże Światem Kuźnią. Jak wiele podległych Adeptus Mechanicus Rycerzy, tak i ten na wimplu nie posiada praktycznie żadnych osobistych heraldyk pilota. Oprócz tego na płytach Radamantysa było malowidło symbolizujące Protokół Sidonu, czyli "przymierza" między Adeptus Mechanicus, a domem Atrax. Wimpel Andara Thona posiadał również odwrócone kolory, co pełniło jakby funkcję żałoby.

Dom Atrax Radamantys.png

Radamantys

Xaulhqui
Styrix działający w czasie Herezji Horusa, należący do domu Malinax. Był on podległy Adeptus Mechanicus, samą maszynę zaś pilotował nieznany potomek rycerskiego rodu. Xaulhqui brał udział w Obronie Bram Barbakanu w czasie Najazdu na Xanę. Bramami Barbakanu zwano Świat Kuźnię Setnę, który pełnił funkcję Świątyni Omnizjasza. Oprócz tego Xaulhqui pojawił się w czasie Oblężenia Arkany Arrianu podczas kampanii Oczyszczania Brycantii która miała miejsce w okresie Likwidacji Tyrianu.

Na wimplu posiada oznaczenia przynależności do Adeptus Mechanicus oraz malowidło na lewym (od Rycerza) naramienniku przedstawiające czaszkę potwora, stanowiącego faunę jaką posiadał Świat Kuźnia Xana, do której został dołączony dom Malinax. Ten Rycerz Styrix nie posiada zwykłego opancerzenia. Tak naprawdę są to kości właśnie tych potworów, zwano je Regathok Ursids. Kości te są niezwykle gęste, wytrzymałe i bogate w krzem.

Malinax Rycerz Styrix Imperialni Rycerze.png

Xaulhqui

Źródła

The Horus Heresy Book Four: Conquest, s. 303-304;

  • Znani Styrix, s.102-103

The Horus Heresy Book Six: Retribution;

  • Znani Styrix, s. 78-79

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki