FANDOM

Acastus Rycerz Porfyrion Porphyrion Malinax.jpg

Porfyrion z Domu Rycerskiego Malinax

Rycerz Porfyrion (ang. Knight Porphyrion) - wielka krocząca maszyna zasilająca szeregi armii Imperialnych Rycerzy, jest ona nastawiona na walkę dystansową.

Opis

Rycerz Porfyrion to olbrzymi, obły, mechaniczny potwór, reprezentujący klasę Acastus, której maszyny są większe nawet od klasy Cerastus. Jest to również jedna z najbardziej opancerzonych zbroi i o największej sile ognia w oddziałach Imperialnych Rycerzy, rywalizuje tym samym ze zwiadowczymi tytanami Legio Titanicus. Ze względu na to że nie może prowadzić walki w zwarciu, wielu Szlachciców gardzi tą maszyną.

Wyposażenie

House Malinax Knight Acastus Porphyrion.jpg

Owa zbroja typu Acastus wyposażona jest w działa laserowe wzór magna, które są jeszcze potężniejsze od wzoru Sollex stosowanego przez Tagmatę Mechanicum, w dodatku występują w liczbie czterech. Oprócz tego posiada wyrzutnie rakiet Ironstorm, która pomieści więcej pocisków rakietowych niż inne typy Rycerzy. Tam gdzie Rycerze klasy Questoris mają karabin maszynowy, tam Acastus ma autodziało tj. jedno w prawym, drugie w lewym ramieniu.

Oprócz tego Porfyrion jest wyposażony w niesamowite urządzenie zwane Błogosławionym Autosymulakrem, pozwalające na błyskawiczną samo-naprawę maszyny, przez co nawet krytyczne obrażenia mogą być zregenerowane w kilka minut.

Funkcja w boju

Porfyrion to uosobienie roli bardzo ciężkiego wsparcia i (co stanowi minus) jest w pełni nastawiony na walkę dystansową. Dewastuje absolutnie wszystko swymi działami laserowymi, a w razie czego może oczyszczać niebiosa z wrogich pojazdów z zastosowaniem wyrzutni Helios.

Rodzaje Wyposażenia

Podstawowe wyposażenie Porfyriona stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

Źródła

Forgeworld:

The Horus Heresy Book Four: Conquest, s. 298, s. 303

Więcej z Fandomu

Losowa wiki