FANDOM

Cerastus Castigator Oskarżyciel Imperialni Rycerze Knights imperial knights

Oskarżyciel

Rycerz Oskarżyciel
(ang. Knight Castigator) - rodzaj pancerza bitewnego Imperialnych Rycerzy typu Cerastus. Został on stworzony do unicestwienia całych hord i mas piechoty.

Opis

Cerastus Castigator Lancer Makabius

Oskarżyciel obok Lansjera

Nawet największych wojowników mogą przytłoczyć i zmiażdżyć niezliczone kohorty wroga. W takich sytuacjach Oskarżyciel okazuje się być nieocenionym sojusznikiem. Jego charakterystyczna broń - działo boltowe i specjalne uzbrojenie do walki wręcz sprawiają że podczas fali mniejszych wrogów ten Rycerz w eksterminacji nie ma sobie równych. Do pilotowania tego rycerza najczęściej dopuszcza się weteranów, ze względu na jego ducha maszyny oraz uzbrojenie pochłaniające szybko amunicję. 

Wielu młodych Szlachciców jest zafascynowanych niesamowitą burzą pocisków, jakie wydostają się z jego 10 luf i eleganckimi, wyrafinowanymi cięciami jego broni. Przez co starożytna maszyna często staje się ich obiektem westchnień i dążeń młodych pilotów.

Oskarżyciele swoje czasy świetności przeżywały podczas Wielkiej Krucjaty. Do dziś, w czterdziestym milenium, przetrwało niewiele tych maszyn, choć Domy Rycerskie, które je posiadają niezwykle szczycą się Oskarżycielami. Sama technologia została jednak zapomniana i nawet opiekujący się nimi Zakrystianie nie mają pojęcia o funkcjonowaniu wielu elementów i rozwiązań technologicznych tegoż Rycerza.

Duch Maszyny

Pomimo tego iż często musi walczyć z ogromną ilością wrogów, którzy mają zdecydowanie miażdżącą przewagę liczebną, a jego bronie to istna furia, to sam Rycerz jest niezwykle stoicki. Do tego stopnia że wielu Szlachciców ma problemy by rozbudzić wigor maszyny... choć z drugiej strony mimo że ciężki do rozpalenia, jego animusz jest silnie odczuwalny i nie da się go zignorować. 

Wyposażenie i parametry

Castigator DG Battle

Wystrzał z działa boltowego

Oskarżyciel jest Rycerzem typu Cerastus, oznacza to że jest wyższy, nieco słabiej opancerzony ale za to szybszy na polu bitwy od swych braci - pancerzy typu Questoris. Pod względem motorycznym oraz opancerzenia nie odróżnia się niczym wobec innych pancerzy typu Cerastus.

Jest on uzbrojony w działo boltowe wzór Oskarżyciel, potężną broń będącą podwójnie sprzężonym gatlingiem boltowym o wielkim kalibrze. Broń ta potrafi zrobić sito z całej armii infanterii w ciągu krótkich chwil, podobnie z kolumnami lekkich pojazdów.

Działo boltowe gorzej jednak radzi sobie z ciężkimi pojazdami, niewiele wówczas mogąc zdziałać. Poza tym bardzo szybko kończy mu się amunicja, dlatego też Oskarżyciel dzierży potężny Brzeszczot Nawałnic, nietypową broń do walki w zwarciu, która jest jeszcze bardziej przerażająca niż działo boltowe i może razić wielu wrogów jednocześnie.

Podobnie jak każdy Rycerz tak i ten posiada jonową tarczę, która deflektuje bądź znacznie zwalnia nadlatujące pociski.

Funkcje w boju

Oskarżyciel został zaprojektowany, by zapewniać wsparcie w trakcie walki z Xenos polegającym głównie na przewadze liczebnej jak Orkowie czy (w późniejszych latach) Tyranidzi.

Jego działo boltowe jest w stanie zmiatać ogromną ilość piechoty i lżejszych pojazdów nie tylko ze względu na wariacką szybkostrzelność, ale także przez wzgląd na eksplodujące pociski, Brzeszczot Nawałnic również został stworzony tak by sięgać jak najwięcej wrogów jednocześnie. Przez to jego główna rola to wsparcie i utrzymywanie linii i punktów obronnych.

Ten typ rycerza bardzo szybko traci amunicję, a uzupełnić ją niełatwo, dlatego też dobiera się takich Szlachciców, którzy podobnie jak duch maszyny będą starali się oszczędnie utrzymywać linię i nie wyrywać się z szeregu nawet po wystrzeleniu wszystkich pocisków. 

Jego nastawienie na likwidacje mas piechoty wcale nie oznacza że jest bezbronny w walce z pojedynczymi, monstrualnymi jednostkami - Brzeszczot Nawałnic jest w stanie rozpłatać pancerz na poziomie tytana.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie Oskarżyciela stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

  • Augmetyka Okularów - daje możliwość lepszej noktowizji

Znani Oskarżyciele

Uczta Popiołów
Pancerz z czasów Wielkiej Krucjaty, który pilotował Seneszal Orhlacc, znany za swe zasługi w 7. Flocie Ekspedycyjnej, w której to znajdowały się siły Mrocznych Aniołów. Pochodzący z domu Orhlacc Szlachcic dowodził siłami swego domu rycerskiego podczas Inwazji na Numinal w czasie Herezji Horusa. Bohater spotkał wówczas swój koniec, którym okazał się automat oblężniczy klasy Thanatar. Rycerz wraz ze swym pilotem znalazł się w śmiertelnym ścisku chwytaków maszyny. Ostatecznie doszło do uszkodzenia reaktora Rycerza i Uczta Popiołów zamienił się w popiół, podobnie jak jego kat.
Cerastus Knight-Castigator Orhlacc

Uczta Popiołów

Nepenthes
Pancerz bitewny należący do potomka domu Vornherr Ulas Karna, z czasów Wielkiej Krucjaty i Herezji Horusa. Heraldyka oznacza jego wysoką pozycję. Sam Szlachcic był seniorem lordów w elitarnej falandze Strażnicy Żywota o czym świadczy niebieski symbol niedźwiedzia na białym tle. Biały pasek na czerwonym tle symbolizuje zadaną, głęboką ranę maszynie. Dodane do paska malowidła mieczy oznaczają że rana była długotrwale noszona w ramach walki w grupie Strażników Żywota. Ulas był pobratymcem Duke'a Sorvaka Bhaevenwulfa, który z kolei był pilotem Zaprzestania Smutku.

Nepenthes na niezliczone wypady wojenne ledwie kilkanaście razy wyruszał na inne bitwy niż jego brat, trzymając się zawsze razem. I właśnie w Bitwie o Ithrace jak zwykle walczyli ramię w ramię. Po batalii odnaleziono leżące obok siebie szczątki obu braci.

Vornherr Cerastus Knight-Castigator

Nepenthes

Źródła

The Horus Heresy Book Four: Conquest, s. 306

  • Znani Lansjerzy, s. 181-182

The Horus Heresy Book Five: Tempest

  • Znani Lansjerzy, s. 130-131

Forgeworld

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki