FANDOM

Lancer Lansjer Imperial knights Imperialny Rycerz

Lansjer

Rycerz Lansjer
(ang. Knight Lancer) - bojowa maszyna z rodzaju Cerastus, będąca na stanie wielu domów rycerskich Imperialnych Rycerzy. Jest on wręcz stworzony do zwiadu i pojedynkowania się.

Opis

Knight-Lancer Hermetika Battle

Ale jestem zarąbisty

Lansjer jest najbardziej powszechnym i znanym wariantem rycerza typu Cerastus.

Maszyna jest bardzo poważana i szanowana przez zwłaszcza tych potomków rodów rodzin rycerskich, którzy są impulsywni, gwałtowni i porywczy.

Niegdyś często był spotykany podczas pojedynków Szlachciców z różnych domów rycerskich.

Jest rozpoznawalny dzięki swej charakterystycznej broni - lancy, ale także ze względu na nietypowe wyposażenie miast uzbrojenia - zupełnie inną tarczę jonową.

Duch Maszyny

Duch tkwiący we wnętrzu tej maszyny jest podobny jak jego ulubieńcy - impulsywny i porywczy. Jak maniak karmi się on adrenaliną, ocierając się o śmierć w pojedynkach. Jest on podobny do ducha maszyny Galanta, o tyle że nie jest szalony.

Wyposażenie i parametry

Knight Lancer Aerthegn battle

Podobnie jak jego bracia z tego typu jest on szybszy i zwinniejszy od maszyn typu Questoris jak np. Paladyn.

Jego uzbrojenie stanowi tylko i wyłącznie jeden element: Lanca Uderzeniowa Cerastus. To ogromna, potężna broń która potrafi niszczyc wrogów w zwarciu ale i na dystansie poprzez wystrzelenie potężnego plazmowego pocisku. Lanca potrafi się błyskawicznie wysuwać z przedramienia Lansjera by uderzyć i zmasakrować zaskoczonego wroga.

Drugim elementem wyposażenia jest Rękawica Jonowej Tarczy. Jest ona nieco lepsza od standardowej tarczy jonowej - zapewnia solidniejszą ochronę przed pociskami wszelkiego rodzaju oraz pozwala na blokowanie uderzeń w walce w zwarciu. Jej wada to fakt że Lansjer musi operować nią mechanicznie, poruszając przedramieniem, przez co jest bardzo narażony na ostrzał z tyłu i błyskawiczne ataki z kilku stron. Zwykła tarcza jest poruszana myślami, dlatego pojawia się wszędzie tam gdzie chce tego pilot.

Lansjer obok kilku rycerzy nie posługuje się standardową tarczą jonową, a jedynie Rękawicą Jonowej Tarczy.

Funkcje w boju

Cerastus Knight-Lancer Shock Lance

Wystrzał z lancy

Ze względu na charakterystyczną osłonę, jaką stanowi Rękawica Jonowej Tarczy, Lansjerzy często przodują w natarciach osłaniając drużny przed najcięższym ostrzałem, a także pełnią funkcje zwiadowcze. Właśnie ta tarcza i profil  parametrów maszyny idealnie wprawia Lansjera do funkcji pojedynkowania się z najpotężniejszymi jednostkami, zwłaszcza walczącymi wręcz. 

Oprócz tego ze względu na potężny wystrzał z Lancy Uderzeniowej Cerastus, rycerz może annihilować jednym wystrzałem całe oddziały piechoty bądź sprawdzać się skutecznie w likwidacji ciężkich i bardzo ciężkich jednostek np. czołgi.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie Lansjera stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

  • Augmetyka Okularów - daje możliwość lepszej noktowizji

Znani Lansjerzy

Vindex Magnar
Pochodzący z czasów Wielkiej Krucjaty Lansjer pilotowany przez Szlachcica ze zdradzieckiego domu Makabius, prawdopodobnie Juliusa. Zachwalany za rolę, jaką doskonale wypełnił: obrona Akre Primaris, został odznaczony przez samego patriarchę Ultramarines, Roboute Guillimana. Potem dom Makabius przydzielił go oddziałów floty Mortariona.

Jego heraldyka pochodzi jeszcze z Epoki Walk. Jest ona wyznaczana stricte przez dom rycerski bez własnych ikon czy odznaczeń honorowych. Ten motyw spodobał się wielu rycerzom z tego domu, toteż nierzadko ciężko określić, kto kieruje daną maszyną. Tylko dwa małe mieczyki skrzyżowane są świadectwem że maszyna pilotowana jest przez Juliusa, będącego Auktellerem - czempionem domu.

Mimo takiego honoru ma on też swoją mroczną stronę. W późniejszych latach brał udział w ludobójczym ataku na planetę Lascal. Żadnego z setek zmasakrowanych ciał nie dało się rozpoznać... poza faktem że były zmiażdżone przez jego adamantytowe stopy.

Makabius Cerastus Knight Lancer

Vindex Magnar

Apsintos
Pancerz bojowy z domu Vyronii znany z udziału w wydarzeniach Wielkiej Krucjaty, a także Herezji Horusa. Był (i być może jest) jednym z najznamiennitszych Rycerzy z tego domu rycerskiego. Pilotowany przez potomka domu Elsbetę Vorr, Apsintos nosi jej heraldykę: szmaragdowe paski oraz biały wzdłuż wimpla będący znakiem domy Vyronii. Czerwony pasek to "Wściekła Złowroga Siła" - oznacza właściwie miano, jakie przyznano Elsbet'e za jej wytrwałość, nieugiętość i poszukującą wyzwań naturę przez Wyższą Szkołę Orężu Officio Militaris.

Honor ten został jej przyznany gdy Elsbeta brała pilotowała Apsintosa podczas walki z abominacyjnym, autochtonicznym xenos na Damaetusu III/II, macierzystej planecie Vorr. Obcy miał moc psioniczną na poziomie niemal boskim i masowo kontrolował psychicznie całą planetę domu Vorr. Elsbeta jako jedyna oparła się psionicznej sugestii i zabiła bestię. Podczas walk w mieście-ulu Ilium zaszarżowała na zdradzieckiego tytana klasy Rozbójnik (ang. Reaver) zwanego Raxvalian z Legio Tempestus. Bohaterka pokonała tytana, jednak dalsze jej losy są nieznane. Prawdopodobnie zburzone Ilium stało się jej grobowcem. 

Cerastus Knight-Lancer Vyronii

Apsintos

Pielgrzym Strachu
Niezwykle starożytny Lansjer, pilotowany przez Alsahra Ohrlaca z domu Orhlacc.

Monogram na heraldyce Rycerza wskazuje, że był pierwszym, który uronił krew wroga w otwartej bitwie. Oznaczenie XIV oznacza że Alsahr jest prawdopodobnie czternastą osobą z rodziny Orhlacc, która związała się z Tronem Mechanicum tegoż Rycerza.

Szlachcic był niedoświadczonym pilotem, a maszyna miała swojego pilota pierwszy raz od wielu lat. Pielgrzym Strachu powrócił po latach przerwy do użytku z nowym pilotem, Alsahrem podczas kontrataku na Numinal w czasie walk w Dziobatej Zatoce (ang. Coronid Reach). Młody potomek rodu Orhlacc pokonał trzech zdradzieckich Rycerzy domu Atrax. Chwilę później uległ poważnym uszkodzeniom i upadł. Został odratowany by walczyć ponownie w Dziobatej Zatoce.

Cerastus Knight-Lancer Pilgrim of Dread

Pielgrzym strachu

Wielki Thunor
Rycerz z domu Ærthegn, dom ten w późniejszych czasach zdradził Imperium w okresie Herezji Horusa. Wielki Thunor jest pilotowany przez Grædana. Sama maszyna została zaś wydobyta z płonącej Arki Mezoan przez grupę Rycerzy z domu Ærthegn, których maszyny szturmowały statek, bezproblemowo operując w pustce kosmosu. Jego heraldyka wskazuje na prymitywny i brutalny styl walki, a malowidło na wimplu to element mitu tego domu - symbol zwycięstwa połączony z Okiem Horusa, który pokonuje węża. Symbol zwycięstwa Horusa nad armiami Imperium.
Cerastus Knight-Lancer Aerthegn

Wielki Thunor

Źródła

The Horus Heresy Book Four: Conquer, s. 305

  • Znani Lansjerzy, s. 112-113, s. 120-121, s. 136-137

ForgeWorld

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki