FANDOM

Crusader Krzyżowiec Imperial Knight imperialni rycerze.jpg

Krzyżowiec

Rycerz Krzyżowiec
(ang. Knight Crusader) – typ wielkiej kroczącej maszyny zwanej Rycerzem, znajdującej się na stanie Domów Rycerskich. Jest to rodzaj Questoris Imperialnego Rycerza zmodyfikowany z myślą o prowadzeniu walki dystansowej.

Opis

Tym co definiuje go jako inny rodzaj Rycerza to charakterystyczna dla niego i Strażnika broń - działo gatlinga Mściciel, z tym Krzyżowiec dzierży drugą dystansową broń, a Strażnik do walki w zwarciu.

Krzyżowiec jest rzadkim rodzajem Imperialnego Rycerza, nie wszystkie Dom Rycerski w ogóle go posiadają. Dla Szlachciców  jest również maszyną wymagającą więcej treningu aniżeli inne - wszystko przez poleganie jedynie na broniach zasięgowych.

Wyposażenie i parametry

Imperial knight crusader2.jpg

Krzyżowiec

Krzyżowiec to Rycerz różniący się charakterem Ducha Maszyny (jak wszyscy Rycerze) i uzbrojeniem od swoich braci. Jest bardziej opancerzony (z tendencją pancerza na przodzie), oraz równie zwinny lecz wolniej się porusza. Posiada najpotężniejsze uzbrojenie dystansowe. Oczywiście od Rycerzy typu Cerastus różni się jeszcze bardziej.

Podobnie jak jego kuzyn Strażnik, Krzyżowiec może swoim działem gatlinga Mściciel eliminować cele, nawet silnie opancerzone. Głośno wyjąc Mściciel jest w stanie błyskawicznie wysłać istną ścianę pocisków wielkokalibrowych, które potrafią położyć nawet największe bestie, czy to organiczne, czy mechaniczne. Wbudowany w tarczę broni ciężki miotacz ognia spopiela tych, którzy odważą się podejść zbyt blisko, lub chowają się przed tym gigantem.

Nie jest to jego jedyna broń. Tutaj pojawia się różnica między nim, a Strażnikiem o podobnym uzbrojeniu. Otóż, montowana na drugim ramieniu broń nie służy do walki w zwarciu, a stanowi również rodzaj środka do walki na dystans. Generalnie może tam być usytuowane szybkostrzelne działo bitewne, które jest charakterystyczne dla Paladyna. Jest to o wiele większy kuzyn, armaty montowanej w Leman Russach i ma ogromną jak na tego typu broń szybkostrzelność. Ma ono niezwykle wielki zasięg i dobrze eliminuje piechotę dzięki wybuchowej amunicji zapewnia praktycznie artyleryjski ostrzał, ale likwiduje także o wiele bardziej opancerzone cele np. czołgi. W razie większej ilości wrogiej piechoty Szlachcic zawsze może użyć wbudowanego w nią ciężkiego karabinu maszynowego.

Zamiast szybkostrzelnego działa bitewnego może być zamontowane  działo termiczne, charakterystyczne dla Błędnego Rycerza. Spopiela ono wszystko na swej drodze, choć jego krótki zasięg stanowi jego jedyną wadę. Mimo to nie istnieje pancerz, który oparłby się tak potężnej fali energii, która sprawia że powietrze aż skwierczy.

Dla zwiększenia efektywności działań na dystansie niemal zawsze nosi na karapaksie jakąś wyrzutnię rakiet, czy to przeciwpiechotną Ironstorm czy przeciwpancerną Stormspear, choć oczywiście niektórzy wolą montować podwójne autodziało Icarus, by ściągać z powietrza wrogie samoloty. Niezwykle rzadko kiedy Szlachcice wybierają się na bitwę bez karapaksowego uzbrojenia.

Oprócz tego jest wyposażony standardowo w Tarczę Jonową, która jest kierowaną przez pilota ścianą pola zatrzymującego pociski. W ramię ma wbudowany ciężki karabin maszynowy, bądź melta, jeśli Szlachcic chce zwalczać zmasowane szturmy cięższej piechoty.

Funkcje w boju

Knight Crusader krzyżowiec imperialni rycerze imperial knights z cadiańczykami cadia dom terryn.jpg

Krzyżowiec z Cadianami

Krzyżowiec jest wojownikiem, który zawsze stara się prowadzić szturmy utrzymując zoptymalizowaną pozycję, która zapewnia miejsce do najlepszego ostrzału w zależności od dzierżonego uzbrojenia. Jeśli Rycerz ten ujrzy swój cel, to właściwie można już uznać, że zaraz przestanie on istnieć.

Ogień, który prowadzi ze swoich dwóch dział ma iście apokaliptyczną siłę, jest o wiele większy niż eskadra czołgów. Mścicielem może on masakrować całe połacie piechoty, dewastować kolumny lekkich pojazdów, a skoncentrowany ogień poradzi sobie z każdym typem pancerza. 

W przypadku działa termicznego każdy wystrzał może obrócić drużynę terminatorów w bulgoczące, rozgrzane do czerwoności kupki popiołu, albo przepalać na wylot najciężej opancerzone pojazdy, lub kilka, jeśli znajdą się w zasięgu rażenia.

Z kolei zamontowane szybkostrzelne działo bitewne sprawia że zamienia się w maszynę doskonałą do łamania zmasowanych szturmów, likwidacji skupisk wroga, czy zapewnianie ognia zaporowego dla pozostałych Rycerzy, bądź innych, ciężkich maszyn.

Te kombinacje wraz z karapaksową bronią i wmontowywaną w ramię sprawiają, że może wyłączać z bitwy wrogie samoloty, masowo likwidować czołgi, czy też piechotę. 

Niestety oczywistością jest że w końcu braknie mu amunicji oraz w bezpośrednim starciu może polegać jedynie na sile ramion bez możliwości zbyt potężnego kontruderzenia, zwłaszcza przy braku amunicji. Sprawia to że pojedyncze wystarczająco potężne jednostki mogą być dla niego sporym zagrożeniem na bliskim dystansie, jeśli przeżyją.

Wyposażenie

Lady solaria rycek dow3.jpg

Lady Solaria w Rycerzu Drakaina

Podstawowe wyposażenie Strażnika stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

Formacje

Krzyżowiec może wziąć udział w dwóch specjalistycznych formacjach:

Trójstronna Lanca, składa się z:

Lanca Rozdzieraczy Niebios, składa się z:

  • 3 Rycerzy dowolnego typu z podwójnym autodziałem Icarus. 

Znani Krzyżowcy

Mydos Wszechmocny (ang. Mydos Almighty) b/d
Wolne Ostrze.Rycerz, Wolne Ostrze pochodzące z bardzo bogatego świata, który nagromadził bogactwa dzięki światu kuźni Antax. Świat ten upadł, jednak to nie inwazja obcych, a prymitywna ludzka chciwość obróciła ten świat w ruiny. Wybuchały wojny domowe, wiele powstałych frakcji chciało zagarnąć tylko dla siebie fortunę, nawet Domy Rycerskie walczyły między sobą. Samotny bohater opuścił ten szalony świat ślepo kontrolowany przez pieniądze. Wkrótce potem planeta eksplodowała, a uzbrojone w działo termiczne i działo gatlinga oraz wyrzutnię Ironstorm Mściciel Wolne Ostrze zamieniło ikonografie swego Domu Rycerskiego na białą czaszkę, której to połowa również przyozdabia jego przyłbicę.
Freeblade imperial knight wolne ostrze imperialni rycerze knights Mydos wszechmocny.png

Mydos Wszechmocny

Hartowana Furia (ang. Tempered Fury) Daklorn
Pod pilotażem Barona Daklorna z Domu Kruka, Mistrza Kuźni w Wyniosłym Dworze – oddziału rycerzy należącego do Princepsa Grevana. Stoi na straży Utrzymania Nietykalności, jednej z największych i najpotężniejszych fortec w Imperium, gdzie ochrania całe armie Zakrystianów.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec kruk hartowana furia.png

Hartowana Furia

Czerwona Moc (ang. Red Might) Drantar
Maszyna należąca do Drantara z Domu Taranis, która zapewnia wsparcie Skitarii z Mars. Wiele podróżując, Drantar Czerwoną Mocą rozrywał już Orków, masakrował Eldarów, stanowiąc wsparcie przeciwpancerne. Nie zawsze jednak walczył tylko u boku Mechanicus, stalowa maska jego maszyny o dwóch twarzach – czarnej czaszki maszyny i białej czaszki ludzkiej - nie raz pojawiała się w armiach innych imperialnych frakcji.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec Taranis Czerwona moc.png

Czerwona Moc

Odkupienie Nieugiętego (ang. Redemption of Adamant) Lagos
W posiadaniu Szlachcica Barona Lagosa z Domu Krast. Dwa żółte pasy na karapaksie maszyny oznajmiają, że pilotuje ją właśnie Baron, posiada nieco podobną maskę do Czerwonej Mocy. Odkupienie nieugiętego od lat brało udział w wielu bitwach i ściągało na siebie istne tony pocisków, przez co jego potencjał bitewny spadał, jednak wielkie doświadczenie Lagosa jest niepodważalne. Sama maszyna jest w o wiele gorszym stanie niż kiedyś, ale pomimo krytycznych uszkodzeń zawsze była naprawiana przez Zakrystian. Baron Lagos często dowodzi swoją formacją – Baronialnym Dworem.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec Krast Odkupienie nieugiętego.png

Odkupienie Nieugiętego

Czczona Furia (ang. The Revered Fury) Barthannel
Wraz z Szlachcicem Sir Barthannel’em jest urzeczywistnieniem motta domu Hawkshroud „Żadnemu wołaniu o pomoc nie powinno się odmawiać”. Baron brał udział w wielu podróżach i zawsze stawiał sobie za honor pomoc czy to Astra Militarum, czy też Kosmicznym Marines. Całe opancerzenie tego Rycerza odznaczane jest wieloma regaliami z największych kampanii, do których dołączał się by pomóc siłom Imperium. Dostał honory odznaczeń między innymi od Wielkiego Wilka, Logana Grimnara. Po wielu dekadach wojaży powrócił do planety Krastellan, siedziby jego domu, Hawkshroud.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec hawkshroud czczona furia.png

Czczona Furia

Niezaprzeczalny (ang. Undeniable) Hortensio
Imperialny Rycerz sterowany przez Hortensio. Przed Wielką Krucjatą, maszyna została tak poważnie uszkodzona, że tylko desperacja utrzymywała ją na mechanicznych nogach. Maszyna straciła swoje uzbrojenie, zarówno z lewego jak i prawego ramienia i używała prowizorycznych uzbrojeń z różnych pojazdów. Na Voltoris Dom Terryn nie potrafił ówcześnie wyprodukować broni dla tej maszyny, o wiele wiele starszej niż samo Imperium. Dopiero po ponownym kontakcie z ludzkością, Niezaprzeczalny otrzymał pierwotne uzbrojenie, wraz z przyłączeniem się Domu Terryn do Imperium. Niezaprzeczalny dzierży działo termiczne i standardowo Mściciela, nie posiada jednak uzbrojenia na karapaksie – nie chciano zmieniać jego pierwotnej natury na przestrzeni mileniów.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec terryn niezaprzeczalny.png

Niezaprzeczalny

Nieugięty (ang. Unbowed) Artemidorus
Maszyna z Domu Rycerskiego Terryn. Współdziała z Baronem Artemidorusem i została wybrana przez Wysokiego Króla Tybalta by dołączyć do Wyniosłego Dworu, na drodze długiego rytuału Szlachcic ten otrzymał tytuł Heralda. Oprócz niego Ardemidorus jest również Wszelko-obwołanym, Wykonawcą Rozkazów. Dwa białe pasy na karapaksie oznajmiają że maszyna sterowana jest przez Barona, a pas biegnący przez główną płytę pancerza mówi że ów Baron jest Heraldem. Tylko przez lata walk oraz dzięki niezwykłym osiągnięciom można być tak uhonorowanym.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Krzyżowiec terryn nieugięty.png

Nieugięty

Źródła

Codex Imperial Knights 6th edition (wersja elektroniczna):

  • Wyposażenie i parametry: s. 9

Codex Imperial Knights 7th edition:

  • Opis: s. 24, s. 106
  • Wyposażenie i parametry: s. 24, s. 106, s. 115-116
  • Funkcje w boju: s. 24, s. 106, 106-109, s.111, s.115-116
  • Formacje: s.107-109, s.111
  • Znane Krzyżowce: s. 30, s. 37, s. 45, s. 53, s. 59, s. 61, s. 70

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki