FANDOM

Galant knights strażnik imperialni Rycerze

Galant

Rycerz Galant
(ang. Knight Gallant) – maszyna Imperialnych Rycerzy, która została w pełni przystosowana do walki w bezpośrednich starciach.

Opis ogólny

Knight Gallant rycerz galant imperial knights imperialni rycerze terryn

To kolos biegnący przez pole bitwy, które aż drży od uderzeń jego stóp. Nie zawaha się przed niczym – każdy przeciwnik (a im większy, tym lepszy) jest jego potencjalnym celem, poza którym nic nie istnieje, liczy się jedynie jego anihilacja.

Ten Rycerz poza karapaksowym uzbrojeniem (które jest opcjonalne) i wbudowanym (jak wszystkie Rycerze jego klasy) karabinem nie posiada żadnej broni dystansowej, w obu kończynach dzierży zawsze uzbrojenie do walki w zwarciu. Każdy Szlachcic, któremu dane będzie połączyć się z Galantem, w zależności od Ducha Maszyny tegoż Rycerza (każdy typ Rycerza ma inny typ Ducha Maszyny, każdy Rycerz danego typu ma swoją indywidualną duszę i charakter) nauczy się różnych taktyk i podejść wrogów. Jednak można je zgeneralizować w trzech zdaniach:

Wybrać wroga.

Zaufać tarczy jonowej w trakcie ślepej szarży na wroga.

Błyskawicznie i pewnie uderzać.

Nie ważne jaki będzie wróg, w honorowej walce ten Rycerz zmiecie absolutnie każdy rodzaj przeciwnika, niezależnie od jego klasy. Z tego też powodu o Galantach krążą największe i najbardziej niewiarygodne opowieści, które przewijają się przez całą galaktykę. Już w czasach Wielkiej Krucjaty znane były z dokonywania niemożliwego.

Oprócz tego Lanca Galanta [patrz: Formacje] była ulubioną formacją Lorda Solara Machariusa.

Duch Maszyny

Duch Maszyny Galanta może być doskonale określony kilkoma słowami: porywczy, wojowniczy, lekkomyślny, żarliwy, agresywny, szalony. Napędza go walka i tylko nią się kieruje. Popiera działania tych Szlachciców, którzy szalenie szarżują ślepo w wir walki.

Wyposażenie i parametry

1460992184118733542

Renegacki Rycerz

Galant nie różni się poza Duchem Maszyny i kombinacją uzbrojenia od pozostałych Rycerzy jego typu. Różnice widać dopiero w porównaniu do pancerzy typu Questoris, a zwłaszcza Cerastus. Wyposażony jest w niezwykle potężny i ogromny miecz łańcuchowy – Łańcuchowego Żniwiarza. Broń tą dzierży w prawej kończynie. Rozszarpuje ona zębami absolutnie każdy pancerz. Nawet Tytan może ugiąć się przed tą bronią.

Równocześnie z Łańcuchowym Żniwiarzem w parze, w lewej kończynie występuje Rękawica Thunderstrike – zwiększona do tytanicznych rozmiarów rękawica energetyczna. Jest ona bronią super doładowaną, więc każde jej uderzenie koziołkuje czołgami, a nawet potrafi przewracać Tytany.

Jego jedynym dystansowym uzbrojeniem jest ciężki karabin maszynowy, który może eliminować piechotę. Jest on wmontowywany w lewe ramię Galanta i może zostać zamieniony na karabin melta, by lepiej niszczyć czołgi.

Aby dodatkowo mieć jakąś strzelającą broń, Galantowi możne zamontować opcjonalnie na karapaksie wyrzutnie rakiet przeciwpancernych Stormspear lub Ironstorm do masowej likwidacji wrogów lekkiej i średniej klasy. Oprócz tego Podwójne Autodziało Icarus, które sprawdza się w walce z powietrznymi wrogami.

Jako Rycerz standardowo posiada Tarczę Jonową, czyli pole, które ochrania go przed niemal każdym rodzajem broni.

Funkcja w boju

Wolne ostrze Freeblade imperial knight wolne ostrze imperialni rycerze knights figs żywa litania living litany

Wolne Ostrze Żywa Litania

Główna rola tej maszyny to przełamywanie szyków wroga, a także likwidacja najważniejszych celów, czy oblężenie bezpośrednie. Rycerz sprawdza się w niej doskonale; może ostrzeliwać masowo wroga z broni karapaksowej i karabinu maszynowego skracając jednocześnie dystans… ale kiedy dobiegnie absolutnie nic go nie powstrzyma – w końcu w starciach bezpośrednich dysponuje mocą dwóch Rycerzy.

Taktyka Galanta to głównie szarże pod osłoną ostrzału. Wcześniej jednak często Dom Rycerski robi rozpoznanie, czy i gdzie taki szturm będzie konieczny. Ta prosta taktyka sprawdza się zawsze, choć powoduje to też częste obrażenia pancerza bitewnego, ale zgodnie z doktryną Rycerzy: po każdej bitwie Rycerz musi wyglądać jak po opuszczeniu świata kuźni, gdzie został wyprodukowany. Dlatego też Zakrystianie robią wszystko by wyglądał jak niemal nowy. Poza tym szarżę kilku Galantów ciężko powstrzymać dobrą taktyką i logiką.

Dzięki Łańcuchowemu Żniwiarzowi Rycerz ten może dewastować masowo piechotę, pojazdy, czy olbrzymie monstra. Rękawica Thunderstrike sprawdza się na ciężkie i super ciężkie jednostki oraz w niszczeniu murów czy wielkich fortyfikacji.

Sam Lord Solar Macharius – największy zdobywca planet w Imperium od czasów Wielkiej Krucjaty – uwielbiał stosować Lance Galantów, gdyż wg. niego były najlepszą opcją w łamaniu i przebijaniu się przez linie wroga wroga.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie Galanta stanowią:

Opcjonalne wyposażenie:

Formacje

Rycerz typu Galant może wziąć udział w trzech specjalistycznych formacjach:

Lanca Galantów, składa się z:

  • 3 Rycerzy Galantów

Trójstronna Lanca, składa się z:

Lanca Rozdzieraczy Niebios, składa się z:

  • 3 Rycerzy dowolnego typu z podwójnym autodziałem Icarus. 

Znane Galanty

[Nieznany]
Sam przebił się przez 13 obronnych linii, docierając do osławionej twierdzy heretyków zwanej Archeonite. Rozszarpał bramę cytadeli, wdzierając się do środka.

[Nieznany]
Wraz z dwójką pozostałych Galantów samotnie wymierzyli kontratak na Tyranidzkich siłach w czasie inwazji na Grodisphere. Rycerze przebili się przez istną linię Karnifexów, stając się głównym czynnikiem upadku tych Xenos na Grodisphere.

Żywa Litania (ang. Living Litany) b/d
Wolne Ostrze. Od razu wiadomo że coś poszło nie tak z tym Rycerzem - dziura odkrywająca całe oko w masce, nieustanne charkotliwe kazania w Wysokim Gotyku, odbierane przez wszystkich, na wszystkich kanałach vox'u. Najdziwniejsze jest to że słowa przez niego wypowiadane brzmią staro, niezwykle pradawnie nawet dla tych, co znają Wysoki Gotyk. Każda fraza brzmi, jakby tajemniczy Szlachcic starał się zostać najlepszym oratorem w galaktyce, który nigdy nie milczy. Jeszcze bardziej zadziwiające jest to, że kiedy Rycerz zacznie w końcu walkę w zwarciu, to jego głos nieznacznie się zmienia... aż w końcu błyskawicznie narasta i szalenie wrzeszczy każde słowo swojego przedziwnego kazania. Dowódcy Imperialni nie tolerują tego szaleństwa, tak długo, aż nie zobaczą jak samotnie dewastuje on całe armie.
Freeblade imperial knight wolne ostrze imperialni rycerze knights żywa litania

Żywa Litania

Honorowa Czujność (ang. Honoured Vigilance) Alarbus
Galant sterowany przez Szlachcica Sir Alarbusa z domu Terryn. Młody Alarbus dopiero od niedawna wykuwa swoje imię w annałach Terryn, mimo to dwukrotnie zniszczył wrogiego Tytana. Raz, kiedy wraz ze swoją Lancą Galantów został wysłany by powstrzymać Waaagh! Grazgutsa. Wówczas wdał się w walkę z Gargantem. O wiele mniejszy Imperialny Rycerz dzięki zwinności i jonowej tarczy podbiegł do orkowej machiny i rozszarpał jej główny pancerz, wchodząc do środka, niszcząc wszystko co dosięgły jego bronie, a następnie wyszedł wydzierając dziurę z drugiej strony Garganta, który chwilę potem katastrofalnie eksplodował.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Galant terryn honorowa czujność

Honorowa Czujność

Krzywoprzysiężne Widmo (ang. Forsworn Wrath) Garrock
Pilotowane przez Garrock'a z domu Hawkshroud, który jest wasalem Barona Raptolious'a. Garrock wielokrotnie odpowiadał na jego wezwania do wojny.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Galant hawkshroud krzywoprzysiężne widmo

Krzywoprzysiężne Widmo

Wojenny Obieżyświat (ang. War Strider) Ludwig
Rycerz weterana Szlachcica Ludwiga z domu Mortan. W trakcie długiej już służby Ludwig zniszczył dziesiątki Tytanów.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Galant mortan wojenny obieżyświat

Wojenny Obieżyświat

Nieprzebity (ang.Impenetrable) Randul
Związany z Randulem z domu Kruka, który jest Baronem służącym Princepsowi Grevanowi. Bohater zwany jest Przeklętym Baronem, ponieważ od dziesięciu lat za każdym razem kiedy walczy w bitwie jego Rycerz jest wręcz niemożliwie uszkodzony. Każda naprawa wielokrotnie testuje możliwości Zakrystian. Jednakowoż każde zlecone mu zadanie jest osiągnięte i każdy Rycerz służący mu jest dumny pomimo wiedzy o klątwie.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Galant kruk nieprzebity

Nieprzebity

Pozłacany Zdobywca (ang. Gilded Conqueror) Vroth
Galant pilotowany przez Barona Vrotha z domu Vulker. Walczy on w Wyniosłym Dworze jako Mistrz Vox'u, zwanym też Obszerofonem. Wszystko dlatego, że dzierży on sprzęt, dzięki któremu Rycerze mogą się komunikować między sobą oraz między swoimi sojusznikami. Zwykle taka osoba walczy na dystans, koordynując działania. Ale nie Baron Vroth! Baron swoim Galantem gna w największe skupiska wroga, wciskając się i krocząc wszędzie tam gdzie jest najniebezpieczniej! Ma on także najstarszego i najbardziej bogato pomalowanego Imperialnego Rycerza, którego cała maska jest zrobiona z najkosztowniejszych metali.
Schemat Imperialni Rycerze Imperial knights Galant Vulker pozłacany Zdobywca

Pozłacany Zdobywca

Źródła

Codex Imperial Knights, s.21, s.23, s.35, s.44, s.46, s.52, s.57, s.69, s.105, s.107-111, s.117.

White Dwarf Issue 66 (2015), s.8

Forgeworld, Rodzaje wyposażenia

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki