FANDOM

Eldar Runes-lower

Podstawowe runy, oraz ich odpowiedniki w alfabecie łacińskim.

Eldarscy Prorocy prócz Wróżenia oraz Telepatii na polu bitwy korzystają także z Run. Pozwalają one na powalanie piechoty oraz miażdżenie czołgów. Poza tym runy służą do zapisu słów oraz gestów.

Runy Bitwy

Runy Bitwy (ang. Runes of Battle) to moce psioniczne wykorzystywane przez Czarowników oraz Mistycznych Proroków. Są łatwiejsze do opanowania dla tych, którzy niegdyś podążali ścieżką wojownika. Zazwyczaj z opanowaniem jednej mocy z tej dyscypliny wiąże się opanowanie także drugiej. Runy bitwy w głównej części składają się z błogosławieństw i uroków. Runy Bitwy nie zużywają wiele Energii Osnowy, co pozwala na wielokrotnie używanie tychże mocy.

Runy Przeznaczenia

Runy Przeznaczenia (ang. Runes of Fate) są wykorzystywane przez Arcyproroków by poznawać przyszłość. Pozwalają one jednak również na pobudzenie żołnierzy do walki oraz na szturmowanie umysłu przeciwnika i stoczeniu pojedynku.

Runy światostatków

Światostatki, aby nie było potrzeby zapisywania ich pełnymi słowami, jako swoje symbole przyjęły sobie runy o różnych znaczeniach.

Biel-Tan

Runa Biel-Tan to Odrodzenie. Przypomina ona, że przed Slaaneth każdego Eldara czekała reinkarnacja. Oznacza również, że Eldarzy pogrążeni są obecnie w czasie zimy i niedługo nastanie czas wiosny.

Ulthwé

Oko Ishy to symbol przypominający smutek matki Eldarów oraz dobrodziejstwa - które utracili.

Saim-Hann

Runą Saim-Hann jest Kosmiczny Wąż. Węże były to wszechwiedzące istoty widzące wszystko w świecie zarówno śmiertelników jak i bogów. Saim to w języku Eldarów wąż, więc Saim-Hann można przetłumaczyć jako "Poszukiwanie Oświecenia"

Alaitoc

Runa Alaitoc to Zagłada Eldanesha, nawiązująca do zakończenia Wojny w Niebiosach i śmierci Eldanesha. Symbol Alaitoc przypomina więc jaki los czeka tego, kto sprzeciwi się swym bogom.

Iyanden

Runa Iyanden to Świątynia Asuryana. Widoczny w niej płomień nadaje jej znaczenie: "światło w ciemności".

Źródła

Codex: Eldars 7th edition