FANDOM

LEWY cudzysłów.png
Spójrzcie ino na cherlaki trupiego boga, w popłochu szukające schronienia, niczym przerażone szczenięta. Niech ujrzę moją zdobycz upodloną terrorem, nim jej męczarnie ukróci okrutna śmierć
PRAWY cudzysłów.png

Raptorzy (ang. Raptors)- oddziały szturmowe Kosmicznych Marines Chaosu.
PartorsVIed.jpg

Geneza

Wśród oddziałów w czasach Wielkiej Krucjaty jednostki wyposażone w plecaki odrzutowe były rzadkością. Wojenny geniusz Horusa przejawiał się w świadomości tego, jak ważny jest atak z zaskoczenia. Dzięki swym Szturmowym Marines wygrał on niejedno starcie. Oddziały te czekały w odwodzie i były wysyłane do uderzenia, gdy tylko ujawniał się słaby punkt w szeregach wroga. Wówczas odpalały swe plecaki i za pomocą broni termicznej, miotaczy ognia oraz mieczy łańcuchowych rozbijały doszczętnie linie obrony przeciwnika.

Być może upadek kompanii szturmowych zakorzeniony był w zwyczaju czyhania na najmniejszą oznakę słabości. Sprawił on, że Raptorzy stali się bezwzględnymi łowcami, zdolnymi błyskawicznie zaatakować i dopaść zwierzynę. Z czasem ci Marines zżyli się z euforią, która towarzyszyła im kiedy przemierzali przestworza. Uzależnili się od dreszczu emocji przeszywającego ich ciało, kiedy spoglądali z góry na wroga. W momencie, kiedy spoglądali z góry na wroga. W momencie, kiedy ich plecaki zostały poddane zgubnemu wpływowi Osnowy, upadli Astartes ostatecznie zrośli się ze swoim sprzętem i dopiero poznali, czym jest prawdziwy lot. Pancerze Raptorów zaczęły odzwierciedlać ich łowczą naturę i upodabniać ich do drapieżnych ptaków lub demonów w locie. Nieludzkie, dobywające się z dysz, odgłosy pozwalające im ukruszyć wolę walki przeciwnika.

Taktyka

Drużyny Raptorów spadają na wroga jak wściekły, wyjący wicher, zalewając go pociskami z pistoletów boltowych, a następnie ciosami mieczy łańcuchowych. Niektórzy Raptorzy zamiast broni do walki w zwarciu używają karabinów termicznych lub miotaczy ognia, które pozwalają im niszczyć transportery wroga lub przypuszczać ataki na umocnione pozycje. Wypłoszywszy zwierzynę z bezpiecznej kryjówki, Raptorzy uderzają szybko i bezlitośnie.

Upodobanie Raptorów do sadyzmu i wojny psychologicznej jest mrocznym odbiciem roli Szturmowych Marines. Nie wystarcza im jednak zwykłe zabijanie. Raptorzy pragną nie tylko rozszarpać swą ofiarę na strzępy, ale również przestraszyć ją na śmierć. Są w stanie wiele poświęcić, by zobaczyć swoje ofiary okryte trupią bladością.

Opis

Choć Raptorzy uważają się za elitę, wielu innych Kosmicznych Marines Chaosu twierdzi, że są niczym więcej, jak egoistycznymi pyszałkami. Często dochodzi więc do rywalizacji pomiędzy Raptorami, a innymi formacjami. Zazwyczaj zdarza się też, że Raptorzy w ogóle unikają bratania się z innymi żołnierzami ze swej bandy, co ma dodatkowo potwierdzać ich arogancję. Większość Czempionów Chaosu, jakiekolwiek by nie były ich osobiste uprzedzenia, rozumie, jak skuteczne może być natarcie Raptorów i z radością przyjmie ich do bandy. Możliwość korzystania z usług tak doświadczonych oddziałów szturmowych jest dla dowódców cenniejsza od konfliktów, które Raptorzy mogą wywoływać. Niektórzy dowódcy Marines Chaosu z rozmysłem dolewają oliwy do ognia, przekonani, że wewnętrzne spory prowadzą do eliminacji słabych i przetrwania najsilniejszych.

Przez tysiąclecia, od Herezji Horusa, duma tych wojowników przeistoczyła się w wiarę w ich własną wyższość. Ich największym pragnieniem jest zadawanie bólu i zabijanie innych, do czego usilnie dążą, zrzeszeni w kulty i inne zgromadzenia. Składają się one z doświadczonych myśliwych, którzy brali udział w wielu bitwach. Mogą być w nich tylko Raptory, chociaż mało prawdopodobne, by ktokolwiek chciał tam wstąpić, gdyż przez swoją naturę i charakter są unikani. Mimo wszystko nadal walczą u boku Kosmicznych Marines Chaosu, a dowódcy korzystają z ich usług.

Legion Władców Nocy, którego historia zaznaczyła się pasmem okrucieństw wciela w swoje szeregi wielu wysublimowanych w swym sadyźmie Raptorów.

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu 4ed. - str. 34
  • Dawn of War: Dark Crusade

Więcej z Fandomu

Losowa wiki