Fandom

Astronomican

Rajd na Adraith

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Rajd na Adraith - nazwa nalotu Mrocznych Eldarów pod przywództwem Archona Tchaeul'a na świat Chaosu, Adraith.

Adraith

Adraith-planeta położona na granicy Świata Materialnego i Spaczni. Leży niedaleko Oka Grozy i od stuleci należy do wyznawców Slaanesha.

Historia

Podczas nalotu na Adraith, nieznana z nazwy Kabała którą przewodził Archon Tchaeul, zaatakowała Wielką Świątynie poświęconą Slaaneshowi i wymordowała/wzięła do niewoli tysiące wiernych. Sam Tchaeul wszedł do wnętrza świątyni i pokonał Większego Demona Slaanesha który pilnował tamtejszych skarbów. Poza skarbami, Archon odnalazł również starożytną Bramę Osnowy, którą miał zamiar w przyszłości wykorzystać.

Po paru godzinach Mroczni Eldarzy zdołali wybić większość sił Chaosu na planecie i mieli zamiar wracać do Commorragh. Wtem przy Świątyni pojawiły się tysiące demonów, Plugawicieli Chaosu i Kosmicznych Marines Chaosu gotowych by walczyć z tymi, którzy śmieli zbezcześcić Świątynie ich Boga.

Dla Tchaeul'a było jasne, że jego Kabała (jakkolwiek się nazywała) nie zdoła samotnie pokonać takich sił, więc postanowił uciekać. Wezwał swoich żołnierzy do Świątyni i przekazał swój plan. Oni mieli bronić tej świątyni a on w tym czasie miał uruchomić Bramę Osnowy i nakierować ją na Commorragh, co było trudne biorąc pod uwagę zabezpieczenia Mrocznego Miasta.

Po zabarykadowaniu się w Świątyni, Mroczni Eldarzy bronili się 12 godzin, kładąc trupem nieprzeliczone ilości wrogów jednak sami tracąc znacznie więcej żołnierzy niż mogli sobie pozwolić. Po tych dwunastu godzinach siłom Chaosu udało się dostać do Świątyni więc Mroczni Eldarzy prędko uciekli w stronę piwnicy gdzie przebywał ich Archon, mając nadzieje że ten jest bliski uruchomienia Bramy. Okazało się, że brama działa od paru godzin które Tchaeul poświęcił na przerzucanie skarbów do Pajęczego Traktu (bo nie mógł nakierować bramy na Commorragh) zamiast na ewakuacje swoich ludzi. Jednak gdy Archon dowiedział się że wrogowie dostali się już do Świątyni, zarządził odwrót jednakże jedynie garstce członków Kabały udało się uciec.

Epilog

Pomimo straty wielu członków Kabały, Tchaeul uznał rajd za udany ponieważ okazało się, że skarby które były w Świątyni to potężne eldarskie artefakty pochodzące z czasów przed Upadkiem. Ze sprzedanych Haemonculom artefaktów Tchaeul nie tylko odbudował swoją Kabałę ale również ją wzmocnił. Nie mówiąc już o tym, że stał się jednym z najbogatszych Mrocznych Eldarów w Commorragh.

Źródła

The Citadel Journal

Więcej z Fandomu

Losowa wiki