FANDOM

Chaplain1.jpg

Asmodai

Przesłuchania Upadłych - Każdy złapany Upadły przez Mroczne Anioły (lub kogoś innego) zostanie przesłuchany w celu przyznania się do win.

Charakterystyka

- Okaż skruchę! Okaż skruchę! - zwielokrotnione słowa Mistrza Kapelanów odbijały się od nieociosanych ścian jaskiniowej celi. Echo tworzyło wrażenie jakby w przesłuchiwaniu więźnia brała cała armia Kapelanów.
Kapel zatrzymał się przed więźniem i spojrzał w jego przepełnioną bólem twarz. (...)
- Okaż skruchę!
Upadły ścisnął powieki, starając się uniknąć przeszywającego spojrzenia Kapelana.
- Okaż skruchę, a twa śmierć będzie szybka i niezbyt bolesna. Jeśli dalej będziesz tak uparty i nie przyznasz się do swych win, wówczas umrzesz w agonii jakiej nie byłeś świadkiem nawet w najgorszych koszmarach. Okrucieństwo demonów Osnowy jest niczym, przy Gniewie Imperatora!
Upadły Anioł ponownie otworzył przekrwawione oczy i rozejrzał dookoła. Zimne i nieczułe ściany pogrążonej w mroku komnaty nie dawały otuchy. Wzbudzający grozę Mistrz Kapelanów Śledczych skierował na niego wzrok.(..)
- Kto jest twoim władcą? - warknął Asmodai
- Nie mam pana, nie mam władcy.
- Imperator jest twoim władcą!
- Imperator nas odepchnął! Niech Chaos przeklnie jego duszę! Lion'El Jonson nas zdradził! Wyskamlał będąc na granicy załamania. (...)
- Skoro nie chcesz przyznać się do popełnionych występków i nie okażesz skruchy za popełnione grzechy, ode mnie zależy oczyszczenie twojej duszy wszelkim możliwym sposobem.(...) - Mym świętym obowiązkiem jest ocalić twą dusze przed Mrocznymi Bogami i ocalę ją. Nawet jeśli zakończy się to twą śmiercią.

By jakikolwiek Upadły mógłby zostać przesłuchany musi najpierw zostać złapany, co jest niewyobrażalnie trudne. Upadłych dziś żyjących jest bardzo niewielu, samo ich wytropienie wymaga miesięcy, jak nie lat tropienia pojedynczych zdrajców Calibanu, do tego trzeba ich złapać. Prawie zawsze w ich ucieczkach maczają palce Mroczne Moce Chaosu. Dodając to wszystko do siebie sprawia, że odnalezienie choć jednego Upadłego graniczy z cudem. Jednak od dziesięciu tysiącleci złapano ich dziesiątki.

Po schwytaniu ich, są przetransportowani wprost na Skałę. Tam w najgłębszych lochach, zakuci w łańcuchy. Są przesłuchiwani pod okiem Kapelana Śledczego lub Mistrza Kapelanów, często z pomocą Kronikarza. Zakuci łańcuchami, w wilgotnej komnacie przez wiele tygodni są przetrzymywani, nieustanie męczeni wzrokiem Kapelana, torturowani mocami psionicznymi Kronikarza w ich własnym umyśle. Niejednokrotnie torturowani specjalnymi urządzeniami wywołującymi niepojęte cierpienie zmuszani są do wyznania winy.

Jeśli pod wpływem tego wszystkiego Upadły przyzna się do zdrady i win, dostanie dar Miłosierdzia i zostanie szybko zabity.

Czarne Perły

Kapelan Śledczy może dodać do swojego Rosariusa jedną Czarną Perłę za każdego Upadłego zmuszonego do wyznania win. Największy Kapelan Śledczy w historii po trzystu latach służby zdobył zaledwie dziesięć Czarnych Pereł. Perły można znaleźć wyłącznie na świecie Malmar - wodny świat na skraju Oka Terroru. Kapelan Śledczy by ją zdobyć musi najpierw pokonać odrażające potwory i stawić czoła lękom przy, którym walka z owymi potworami jest jedynie dzieciną igraszką.

Źródła

  • Kodeks Mroczne Anioły, 6 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki