FANDOM

Przedwieczni byli starożytną i zaawansowaną technologicznie rasą pochodzącą od zimnokrwistych gadów. Stworzyli oni Imperium znajdujące się w Galaktyce Drogi Mlecznej  oraz w Pajęczym Trakcie jednocześnie.
Uważa się ich za twórców wielu innych ras (Eldarzy, Slann, Jokaero, Orkowie).

Historia

Przedwieczni byli inteligentną niemal nieśmiertelną rasą zimnokrwistych gadów, byli oni pierwszymi istotami, które przemierzały przestrzeń kosmiczną (C'tan nie byli stworzeniami z krwi i kości lecz formą świadomej energii). Posiadali oni niezwykle zaawansowaną technologię dzięki której stworzyli potężne "dwuwymiarowe" państwo na eony przed pojawieniem się innych. Dzięki swoim zdolnościom psionicznym stworzyli Pajęczy Trakt, który skolonizowali.

W pewnym momencie swojego istnienia stworzyli rasę Eldarów, których uznali za swoje "dzieci" i opiekowali się nimi, nauczali ich oraz odkrywali przed nimi tajemnice Wszechświata (dlatego Eldarzy stali się tacy aroganccy względem innych ras), stworzyli też inne inteligentne rasy ale nie poświęcali im tyle uwagi co Eldarom.

Wojna w Niebiosach

Wszystko co dobre się szybko kończy tak też było i w tym przypadku. Bez ingerencji Przedwiecznych na pewnej planecie na północy galaktyki wyewoluowała inteligentna rasa humanoidów, nazywająca siebie Nekrontyrami, którzy powoli rozprzestrzeniali się po galaktyce byle dalej od "domu", który był bardzo niebezpieczny. W swej podróży Nekrontyrzy poznawali coraz to nowe technologię i cywilizacje, dzięki czemu szybko stali się drugimi po przedwiecznych najbardziej zaawansowanymi istotami jednak brakowało im jednego: nieśmiertelności jaką dysponowali Przedwieczni. Po wielu negocjacjach z Gadami nie udało się uzyskać tego czego pragnęli Nekrontyrzy. Wtedy to właśnie przez ich Imperium przetoczyła się fala buntów i wojen Separatystycznych.

W obliczu takiego kryzysu Milczący Król wypowiedział wojnę Przedwiecznym jednak pomimo przewagi w liczbie i wyposażeniu nawet Nekrontyrzy nie mogli się równać z istotami podróżującymi w dwóch wymiarach. Po przegraniu pierwszej wojny do Milczącego Króla przybyli C'tan chcący zaoferować mu nieśmiertelność i zwycięstwo nad Przedwiecznymi, Król zgodził się. Doszło do biotransferu który obdarł Nekrontyrów z dusz i na zawsze zmienił w Nekronów-maszyny śmierci.

Podczas Drugiej wojny w niebiosach Przedwieczni zostali zmiażdżeni przez mściwe maszyny, pomimo tego próbowali zatrzymać pochód śmierci tworząc inne rasy w tym orków jednak i to nie pomogło w odruchu desperacji stworzyli Jokaero którzy mieli pomagać wszystkim słabym rasom i nauczać ich o wszechświecie aby to co stało się z Nekronami nigdy się nie powtórzyło. Przedwieczni zostali zniszczeni tak jak większość ich tworów, Eldarzy ponieśli ciężkie straty, C'tan odczuli na sobie zemstę Nekronów, a orkowie prowadzą wojnę z kim się da, tylko Jokaero wyszli z wojny bez większych strat.

Mózgole

Orkowie nazywają Przedwiecznych Mózgolami gdyż wymowa tego pierwszego jest dla typowego orka zbyt trudna oraz dlatego, że nie znają do końca swojej historii "bo po co żołnierzowi taka wiedza". Jednak bardziej prawdopodobne jest, iż są zupełnie inną rasą, będącej bardziej zaawansowaną od nekronów oraz przedwiecznych. Zdaje się, że wybiła ich galaktyczna zaraza, jednak możliwym też jest, że zginęli w wyniku buntu orków, po czym zostali zdegradowani do snotlingów.

Ciekawostki

Nazwa Przedwieczni oraz częściowo ich historia zostały zapożyczone z mitologii H.P.Lovecraft'a.

Źródła

  • Codex: Chaos Daemons (4th Edition), pg. 18
  • Codex: Dark Eldar (5th Edition), pg. 8
  • Codex: Eldar (4th Edition), pg. 12
  • Codex: Necrons (3rd Edition), pp. 9, 24-25, 31, 61
  • Codex: Necrons (5th Edition), pp. 6-7, 59
  • Codex Titanicus (1989, 1st Edition), pg. 33
  • Chaos Child (Novel) by Ian Watson
  • Eldar Prophecy (Novel) by C.S. Goto, pg. 151

Więcej z Fandomu

Losowa wiki