FANDOM

Prognostyk Szarych Rycerzy - (ang. Grey Knights Prognosticar) - Prognostycy Szarych Rycerzy są hojnie obdarowanymi, potężnymi i wyspecjalizowanymi psykerami, którzy potrafią wyczuwać zawirowania osnowy.

Ogólne

Ze względu na sekretną naturę zakonu, Szarzy Rycerze nie mogą liczyć na pomoc innych sił Imperium w wykryciu demonów. Najczęściej otrzymują sygnał astropatyczny i wtedy jest jasne gdzie się znajdują demoniczne wojska. Niestety pomoc wtedy nadchodzi zbyt późno... Dlatego Szarzy Rycerze muszą polegać na Prognostykach, by wcześnie wykryć zagrożenie.

Ukryci w Srebrnym Pinaklu - centralnej wieży Cytadeli Tytana, garść braci bitewnych spędza swoje życie na patrzeniu w przyszłość zakonu. Każdy brat-bitewny odprawia rytuały i medytuje, patrzy na obrazy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Próbuje odgadnąć ich znaczenie oraz badać psychiczne wstrząsy i fluktuacje osnowy wyznaczające, gdzie bariera między światem rzeczywistym i osnową zostanie przerwana i gdzie się gromadzą demoniczne wojska. Umożliwia to przewidzenie demonicznej inwazji, często miesiące a nawet lata przed zdarzeniem. Dzięki wizjom prognostyków siły Szarych Rycerzy mają czas na dotarcie na miejsce i zamknięcie wyrw w przestrzeni, zanim energia osnowy pozwoli demonom wkroczyć do świata rzeczywistego.

Przypominają nieco wyrocznie, lecz tak na prawdę posługują się bardzo wyspecjalizowanymi instynktami łowieckimi, którymi śledzą demony w Immaterium.

Ostrzeżenie przez Prognostyków umożliwia Szarym Rycerzom zareagować dostatecznie szybko i wystarczającymi siłami, przez to że ich wizje są trafniejsze niż spóźnione lub mylące raporty bitewne. Kiedy dowódca Szarych Rycerzy rozkaże zniszczyć statek pasażerski by upewnić się, że ostatni demon na pokładzie zostanie zniszczony, nie robi tego z powodu bezduszności, lecz pragmatyzmu. Dzięki ostrzeżeniom Prognostyków wie, że ucieczka tego demona doprowadziłaby do potępienia wielu więcej dusz niż tych na pokładzie statku. Wojna z Demonami nigdy nie ustanie - wszystko co Szarzy Rycerze mogą zrobić to zmniejszyć dodatkowe szkody. Jeśli miliony muszą być poświęcone dla uratowania bilionów, niech tak będzie.

Źródła

  • Codex Grey Knights 5Ed s.9
  • Codex Grey Knights 7Ed s. 18

Więcej z Fandomu

Losowa wiki