FANDOM

Pretorianie Triumwiratu (ang. Triach Praetorians) - niezależna politycznie grupa Nekronów dbająca o przestrzeganie reguł honorowej walki.
Old servants by majesticchicken

Pretorianin Triumwiratu

Historia

Pretorianie powstali jeszcze przed Wojną w Niebiosach w celu zabezpieczenia kontroli Triumwiratu nad nekrońskimi dynastiami. Mieli za zadanie pilnować zasad honoru na wojnie i zachowania kodeksów każdej z dynastii. Posiadali szerokie uprawnienia i instrumenty do wpływania na wszelkich Lordów.

W czasie Wojny często walczyli na pierwszej linii. Mimo to nie udało im się uchronić dynastii przed zagładą. Gdy kończyły się ostatnie potyczki, Pretorianie udali się na pokutną hibernację. Kiedy cała rasa zapadała w Wielki Sen, ostatni ze strażników udali się w północne regiony imperium chowając wszystkie artefakty nekrontyrskiej cywilizacji przed Eldarami.

Strażnicy Honoru

Ukryci w swych twierdzach Pretorianie planowali szerokie działania mające na celu zachowanie honoru w galaktyce. Pewni, że gdy Nekroni powrócą każda z dynastii będzie potrzebować zasad, na których będzie mogła oprzeć swoją siłę. Wiedzieli, że komory statyczne mogą zawieść ich lud, który może się już więcej nie wybudzić. Starali się zachować co tylko mogli z własnej kultury. Nawet gdyby zabrakło ich samych.

Przez tysiąclecia pod postaciami ponurych bóstw objawiali się obcym rasom wpajając im zasady starożytnej cywilizacji. Opierając się działaniom Eldarów, którzy nieustannie dążyli do powstrzymania Nekronów, udało im się zachować pośród nielicznych ocalałych ludów podstawowe pojęcia honoru.

Kształtowali obce kultury nadając im własny kształt. Choć nie wszystkie im ulegały. Większość nie doczekała 41 milenium. Pogrzebał je czas lub inne rasy. Mimo to część światów zachowała elementy wpojonego honoru i archeotechu Triumwiratu.

Odkupienie

Widząc budzących się pobratymców Pretorianie dostrzegli szansę na zmazanie win. Podróżują przez galaktykę jednocząc rozbite dynastie. Choć oznacza to długą i ciężką pracę. Zwłaszcza, że galaktyka uległa zmianie. Powstało wiele nowych światów. Mnóstwo dawnych już nie istnieje. Jedynie determinacja i cierpliwość Pretorian sprawia, że ich misja jest w ogóle możliwa.

Gdy wybudza się nową planetę grobowiec na zawsze pozostawia się w niej grupę Pretorian, którzy będą stanowić jej ochronę i pilnować przestrzegania protokołów.

W bitwie

The necrontyr rise by majesticchicken

Pretorianie na czele natarcia

Pretorianie wciąż walczą na pierwszej linii. Eony istnienia nie osłabiły ich zdolności w walce. Toteż żaden z Lordów nigdy nie odmówi im udziału w bitwie. Wyposażeni w systemy antygrawitacyjne unoszą się przez pierwszą fazę bitwy. Wyczekują na moment, gdy będą mogli najskuteczniej uderzyć na wroga i wtedy atakują.

Niekiedy zdarza się, że Pretorianie dostrzegą w przeciwniku swych dawnych uczniów. Ogłaszają go godnym honoru, co oznacza, że wolno przeciwko nim stosować tylko konwencjonalne metody walki. Bywa to z całą pewnością frustrujące dla dowódcy. Zwłaszcza, że żaden z Nekronów nie odważy się wprost sprzeciwić Pretorianom.

Uzbrojenie

Laska Przymierza

Laska Przymierza

Poza standardowym wyposażeniem każdego Nekrona, do którego zalicza się min. stały pancerz, Pretorianie posiadają niezwykle potężne Laski Przymierza. Ich siła uderzenia ustępuje tylko ostrzałowi z najcięższych dział, których nie obsłuży żadna istota trzymając je w dłoni. Eksplozja w momencie zadania ciosu jest zdolna do zmienienia Nekrona w stalową kałużę. Po istocie z krwi i kości nie zostaje zwykle nic. Ponadto Laska może zostać użyta jako broń dystansowa. Mało który pancerz jest w stanie znieść wystrzał jej promienia.

Źródła

Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 38

Więcej z Fandomu

Losowa wiki