FANDOM

Ponurzy Mściciele są pierwszymi wśród eldarskich Wojowników Khaina. Swoim zachowaniem i gracją w walce uosabiają aspekt Boga Wojny jako szlachetnego wojownika. Są całkowicie bezlitośni względem swych wrogów i niezachwianie oddani swojemu ludowi i światostatkom.
Obrozek.png

Historia

Najstarszych korzeni Ponurych Mścicieli, najczęściej i najliczniej spotykanych i wspaniałych Wojowników Khaina, można się doszukiwać nawet w czasach Asurmena, pierwszego Króla Feniksa. Szepcze się o nich, że w ataku są tak zabójczy, jak niepokonani oraz potężni w obronie. Cieszą się także opinią najwszechstronniejszej formacji spośród Wojowników Khaina. Powszechnie znana Eldarom legenda opowiada o pojedynczej drużynie Ponurych Mścicieli, która powstrzymywała przerażające oraz liczne fale demonów, dając towarzyszom jedyną szansę na bezpieczne wycofanie się. Takie akty chwały i poświęcenia są bardzo często powtarzane także przez obecnych członków tego aspektu.

Uzbrojenie

Ponurzy Mściciele uzbrojeni są w często spotykaną i ulubioną broń Eldarów, miotacze szurikenowe. Władanie tymi miotaczami traktują jak sztukę i dlatego w ich rękach są one śmiertelną bronią. Ponurzy Mściciele, nawet poza świątynią, noszą śmiercionośne szurikeny pod szatami i przez to, nawet kiedy wydają się nieuzbrojeni, są w stanie jednym zamachem, jednym błyskawicznym wycelowaniem powalić niczego nie spodziewającego się napastnika.

Ponurzy Mściciele z Alaitoc.jpg

Ponurzy Mściciele z Alaitoc

Taktyka

W czasie bitwy Ponurzy Mściciele zasypują przeciwnika gradem monomolekularnych dysków, tak jak pająk zabija ofiarę licznymi, błyskawicznymi ciosami, by w starannie przygotowanym, najlepszym momencie przejść do nagłego i bezlitosnego natarcia i dobić wszystkich przeciwników śmiercionośnymi ostrzami. Rzadko spotyka się armię Eldarów, w której  nie ma tych wspaniałych wojowników.

Źródła

Kodeks: Eldarzy (5 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki