FANDOM

Podbój Uttu Prime (ang. The Conquest of Uttu Prime) - kampania, w której przeciw sobie stanęły siły Nekronów pod dowództwem Nemesora Zahndrekha oraz Gwardii Imperialnej walczące o władzę nad planetą Uttu Prime.
Conquest of uttu prime by majesticchicken

Przed bitwą

Trzymając się kodeksu wojennego Nemesor Zandrekh dał siłom imperialnym dokładnie jeden miesiąc słoneczny na opuszczenie planety, jednak ludzie nie skorzystali z tej propozycji. Przygotowując się do obrony sprowadzili posiłki w postaci czterech pułków Catachańskich Wojowników Dżungli i trzech kompanii Kosmicznych Marines z zakonu Imperialnych Pięści. W tej sytuacji Nekroni przystępując do ataku musieli stawić czoła silnemu przeciwnikowi. Sprawiło to, że doradcy Nemesora Zandrekha odradzali rozpoczęcie ofensywy, jednak dowódca odpowiedział im tylko głośnym śmiechem i wydał rozkaz do rozpoczęcia działań wojennych.

Ofensywa Nekronów

Atak Nekronów skupił się na mieście stołecznym Fort Anan. Początek bitwy miał charakter starć powietrznych, w których szwadrony Kos Zagłady zniszczyły umocnienia fortecy, mimo silnego ostrzału przeciwlotniczego. Wiązki laserów z wież obronnych oraz pociski dział automatycznych Hydra wielokrotnie dosięgły celów i wiele jednostek nekrońskich sił powietrznych zostało zniszczonych. Nie przeszkodziło to jednak w zniszczeniu imperialnych linii obronnych, stanowisk obrony przeciwlotniczej oraz rozpoczęciu desantu.

Do natarcia ruszyły w końcu eskadry Kos Nocy. Przetransportowały do samego serca twierdzy oddziały szturmowe złożone z Wojowników oraz Nieśmiertelnych. Falanga za falangą mechaniczni żołnierze postępowali w kierunku tyłów Catachańskich oddziałów, wybijając żołnierzy precyzyjnym ogniem z broni gaussowskiej. Imperialny opór trwał do momentu śmierci oficera, który trzymał gwardzistów w ryzach. Brak dowództwa oznaczał paniczny odwrót na całej linii.

Walka Imperialnych Pięści

Kiedy siły Nekronów zbliżały się do pałacu gubernatora, z nieba dało się usłyszeć ryk silników, a na nacierające wojska spadł grad pocisków z ciężkich bolterów i wyrzutni rakiet. Na polu bitwy pojawiły się promy szturmowe Thunderhawk przewożące na swych pokładach Kosmicznych Marines z zakonu Imperialnych Pięści. Kiedy pierwsi bracia w żółtych pancerzach pojawili się na powierzchni planety, żołnierze Nekronów przełączyli swe systemy na tryb obronny, oczekując na przybycie posiłków. Te nadeszły bardzo szybko: Nemesor Zahdrekh doskonale wiedział o przybyciu Marines i w momencie, gdy pierwsi jego wojownicy zaczęli padać od ognia z bolterów, z nieba zaczął zstępować potężny Megalit.

Latająca forteca zaczęła strącać kolejne Thunderhawki, a z jego podwozia w kierunku powierzchni planety powoli odpadały małe fragmenty. Każdy z nich był Monolitem, który miał na celu wsparcie nekrońskich oddziałów i unicestwienie Imperialnych Pięści.

Kosmiczni Marines szybko zrozumieli, że znaleźli się w beznadziejnej sytuacji, jednak stanęli do walki ze zdwojonym zapałem. Prowadzili precyzyjny ogień z dział laserowych i termicznych, wielokrotnie trafiając i niszcząc pojazdy. Chwilę później bracia zakonni z drużyn szturmowych rzucili się na swego wroga, rozczłonkowując metalowe ciała przeciwników. Jednak główny desant Nekronów nadszedł, kiedy Megalit zbliżył się do ziemi. Nagle teleporty na nim ożyły i na planecie pojawiły się Arki Zagłady, legiony Nieśmiertelnych oraz sam Zandrekh w eskorcie swojej gwardii.

Upadek planety

Pozostałe przy życiu Imperialne Pięści wycofały się do pałacu, który dał im kryjówkę jedynie przez krótką chwilę. Potężne adamantytowe wrota zostały ostrzelane przez trzy Arki Zagłady, rozjarzyły się na czerwono i z hukiem rozpadły się na kawałki. Gdy Kosmiczni Marines cofali się coraz dalej w głąb cytadeli, Zahndrekh uniósł kosę w geście uznania dla pokonanego przeciwnika i poprowadził swe legiony, by dokończyły krwawego dzieła. Fort Anan upadł, wkrótce jego los podzieliły inne miasta, a planeta Uttu Prime wzbogaciła terytorium Gidrim.

Źródła

Kodeks: Nekroni 5ed. - str. 21.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki