FANDOM

Plastal (ang. Plasteel) jest to zasklepiający się materiał używany przez Imperium.

Opis

Plastal jest to rodzaj zaawansowanego technicznie syntetycznego materiału posiadający elastyczność plastiku połączoną z twardością i wytrzymałością stali. Został stworzony podczas Mrocznej Ery Technologii jest nadal używany przez Imperium do produkcji wielu rodzajów pancerzy. Wysłużoną plastal Adeptus Mechanicus łączą z Ceramitem by tworzyć niemal niezniszczalne pancerze Terminatorskie.

Tajemnica

Mimo swych walorów fizycznych plastal jest bardzo rzadkim materiałem ponieważ jego produkcja sprawia wiele problemów Adeptus Mechnicus, gdyż nawet oni nie do końca wiedzą jak się ten materiał tworzy.

Dlatego starają się odszukać nieuszkodzony STC zawierający pełne dane na temat produkcji tego materiału.

Zastosowanie

Wykorzystuje się ją głównie do produkcji pancerzy maszyn najczęściej Tytanów lub Drednotów. Zakon Kosmicznych Wilków wykorzystuje plastal do zaklejenia pancerza - każdy marine posiada paczkę plastali, by zasklepić uszkodzony pancerz.

Źródła

Warhammer 40000 Compendium

William King, Kosmiczny Wilk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki