Fandom

Astronomican

Pask

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Pask
Pask.jpg

Pask

jest weteranem wielu bitew pancernych, podczas których nabył ogromne doświadczenie. Dzięki szeregom zwycięstw zaskarbił sobie szacunek i sławę, a jego twarz pojawiała się na plakatach propagandowych wokół Cadii przez całe dekady. Pask doskonale wie jak dowodzić swoją maszyną; w największych bitwach pancernych czuje się jak w domu, rozgniatając kolejne maszyny wroga pod masywnym Leman Russem Stalowa Dłoń. Ten Cadianin jest zaprawdę uważanym za jednego z najbardziej uzdolnionych pancerniaków, a jego reputacja wzrasta z każdym kolejnym zwycięstwem.

Historia

Młody Pask zaczął swoją karierę wojskową w 423. Cadiańskim Regimencie Pancernym, jako członek załogi Leman Russa Stalowa Dłoń. Razem ze swoim Regimentem został wysłany na planetę Cyris, aby zatrzymać bezlitosne WAAAGH! herszta Flako Rozpruwacza. W bitwie o Rozpadlinę Genny 423. Cadiański znalazł się bezpośrednio na drodze orkowego natarcia. Rozpoczęła się ciężka bitwa, podczas której wielka Pancerfura swoim walcem zmiażdżyła wieżyczkę Stalowej Dłoni na miazgę, razem z dowódcą znajdującym się w środku. Teraz nadeszła jego chwila i Pask natychmiast objął dowództwo nad swym Leman Russem, którego kazał obrócić. Pancerfura wciąż nękała cadiańskie maszyny, kiedy Pask zarządził wystrzał działa laserowego. Wycelował nim w słabo opancerzony punkt na pancerzu orkowego kolosa, za którym kryły się niestabilne, wyjące silniki. Pancerfura w jednej chwili zmieniła się w setki latających odłamków, a Pask razem z resztą Regimentu rozpoczął kontratak, podczas którego zniszczył 14 wrogich maszyn, łamiąc tym samym "kręgosłup" orkowego natarcia.

Na planecie Dół Haytora czołg Paska został zdruzgotany przez ostatnią żywą załogę z eskadry Ognistych Pryzmatów. As odniósł jednak zwycięstwo, ostatnią salwą rozrywając wrogi pojazd na pół. Po oględzinach Stalowej Dłoni Kapłani Maszyny uznali czołg za nie do naprawienia. Paskowi zaoferowano wtedy objęcie dowództwa nad potężnym Baneblade'm, ten jednak odmówił demonstrując w ten sposób swoje przywiązanie do 423. Cadiańskiego. Obrał sobie za swoją maszynę kolejnego Leman Russa i przechrzcił go na imię Stalowa Dłoń a nie był to jedyny raz podczas jego służby.

Zapewne najbardziej znanym dokonaniem w karierze Paska było zniszczenie Tytana Wieczne Potępienie. Kompania Paska brała udział podczas okrutnej masakry na planecie im. Świętej Cylli, gdzie zaskarbiła sobie zniszczenie 4 wrogich Tytanów. Jeden z nich został zniszczony przez pojedynczy pocisk wystrzelony ze Stalowej Dłoni, który przebił czarny pancerz kolosa i uderzył w reaktor plazmowy, co poskutkowało eksplozją całej maszyny.

Charakter

Pask jest urodzonym pancerniakiem i łowcą wrogich czołgów. Nie ma takiej maszyny, z którą nie stanął twarzą w twarz pokonując wrogą załogę. Zna on słabe punkty pojazdów wroga a dzięki sprawnemu oku potrafi zawsze wychwycić nowe. Doskonale zna także pojazdy Imperium; przez dekady swojej służby dowodził i opanował do perfekcji każdy wariant Leman Russa. Zna ich wady i zalety, poznał kres możliwości każdego z nich. Nieważne czy walczy przeciwko Tytanom Chaosu czy Bio-Tytanom Tyranidów na Batrańskich Poligonach, Pask zawsze wie gdzie wycelować.

Źródła

  • Codex: Imperial Guard (5 edycja) s. 58
  • Codex: Astra Militarum (6 edycja) s. 191-194 (wersja elektroniczna)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki