Fandom

Astronomican

Pancerfura

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pancerfura (ang. Battlewagon) to ciężko opancerzony pojazd przypominający ruchomą fortecę. Rozmiarami przewyższa Land Raidera Kosmicznych Marines, a nawet potrafi dorównać imperialnym czołgom superciężkim klasy Baneblade i Shadowsword.

Pancerfura.jpg

Pancerfura Gofów

Każda Pancerfura spełnia dwie funkcje w społeczeństwie Orków. Po pierwsze jest oznaką prestiżu bandy i bardzo często jest osobistym pojazdem Herszta (zwłaszcza jeśli banda posiada tylko jedną taką maszynę), który chętnie jeździ nią po obozie i krzyczy na podkomendnych zgrywając ważniaka. Po drugie służy jako pancerna pięść orkowej hordy i bardzo często jedzie na samym przodzie natarcia, rozgniatając piechotę i taranując pojazdy wroga.

Rodzaje

Ponieważ każda Pancerfura jest budowana z myślą o pełnieniu konkretnej funkcji na polu bitwy, można ją przydzielić do jednego z trzech rodzai maszyn:

  • Szczałofury, wyposażone w potężne i niezwykle głośne działa artyleryjskie nazywane Utrupiarkami. Choć trzymają się blisko frontu raczej nie biorą bezpośredniego udziału w walce, zamiast tego eliminują całe oddziały przy pomocy olbrzymich pocisków. Do tej kategorii zaliczane są Gobkosiaki i Dalekopały.
  • Pojazdy szturmowe, służące jako szybki środek transportu dla możliwie dużej liczby orków. Te maszyny posiadają jeszcze potężniejsze silniki dzięki którym osiągają większe prędkości niż pozostałe Pancerfury i wspaniale warczą przy każdym naciśnięciu gazu. Do tej kategorii zalicza się Krwiopendy i Koła Gorka, szczególnie popularne w klanie Wrednych Słońc.
  • Miażdzaki, stworzone tylko i wyłącznie po to by rozgniatać na miazgę piechotę i małe pojazdy. Te maszyny spełniają się w swojej roli o wiele lepiej niż pozostałe Pancerfury dzięki masywnym walcom, nazywanym Zgniatarami oraz za pomocą zasilanych tłokowo Czepiaków. Do tej kategorii zaliczane są Kościozgnioty i Kościołamy.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki