FANDOM

Palek szarych rycków.jpg

Paladyn Szarych Rycerzy

Paladyni Szarych Rycerzy
(ang. Grey Knights Paladin) - to najwięksi wojownicy Tytana, są wzorem doskonałości umiejętności i męstwa w zakonie. Każdy z nich to zahartowany w boju weteran setek bitew i misji. Rozpoznawalni dzięki ich ikonografii oraz po trofeach, Paladyni stanowią inspirujący widok na polu bitwy. Wzywani najczęściej przez samego Najwyższego Wielkiego Mistrza, najczęściej są wysyłani w małych grupach by wspomóc inne bractwa.

Ogólne

Szarzy Rycerze nie wierzą, że wojownik jest kształtowany przez bitwę, a raczej uważają, że wojna hartuje ducha człowieka i przygotowuje go do wielkich czynów. Każdy Szary Rycerz który chce zostać Paladynem musi ukończyć osiem zadań, by dowieść swojej wartości. Tylko kiedy brat dowiedzie swojego niezłomnego ducha, niezmordowanie osiągnie cel oraz będzie nietknięty przez wpływ Osnowy, zostanie Paladynem.

Najpierw musi spędzić dzień i noc w nawiedzonych jaskiniach pod Szczytem Anarch bez utraty zdrowia psychicznego lub celu. Później musi się zmierzyć z niespokojnym złem tomu Abiallach, który leży umocowany na łańcuchach w Sanctum Sanctorum zakonu. Jego umysłowa wytrzymałość została sprawdzona, musi teraz udowodnić swoją siłę fizyczną.

Kolejną próbą jest pielgrzymka do Krypty Lansela na potępionym księżycu Tethys. Bez zbroi chroniącej przed bestiami osnowy, musi znaleźć i zabić po jednym demonie, będącym heroldem każdego z czterech bogów chaosu oraz zdobyć ich róg lub ząb jako dowód ich śmierci. Kolejne cztery misje są jeszcze cięższe, natomiast ostatnia polega na upolowaniu i wygnaniu do osnowy jednego z sześćset sześćdziesięciu sześciu najbardziej potężnych demonów, które pojawiły się kiedykolwiek w Materium. Wybraniec może być uzbrojony tylko w Miecz Nemesis oraz Prawdziwe Imię Demona z Żelaznego Grymuaru. Po tym może zostać Paladynem. Z powodu niebezpiecznej natury zadań tylko najśmielsi wojownicy zostają Paladynami. Mimo to nie słyszy się o wybrańcach, którzy porzuciliby misję, gdyż oznacza to wielką hańbę. Zadania te są bardzo trudne, ale to właśnie w Sali Bohaterów można znaleźć najlepszych wojowników w Imperium.

Po wykonaniu zadań i zakończeniu nocy pełnej świętowania, nowy Paladyn opuszcza swoje bractwo i bierze miejsce w głuchej sali. Od tej pory służy nie tylko zakonowi, ale też bezpośrednio Wielkiemu Mistrzowi, dla którego jest ochroniarzem i doradcą. Na polu bitwy zaś jego miejsce jest tam gdzie walka jest najcięższa i niebezpieczeństwo największe.

Wyposażenie

  • Zbroja Terminatorska Aegis
  • Bolter Szturmowy
  • Miecz Nemesis
  • Granaty Frag, Krak, Psyk-Out

Moce psioniczne

Hammerhand - dzięki mocy psionicznej Szarzy Rycerze mogą zwiększyć swoją ogromną moc fizyczną, dzięki czemu są w stanie gołymi rękami rozdzierać ciała i kruszyć kości, kiedy mają broń w ręce, mało co jest w stanie przetrwać trafienie.

Holocaust (całopalenie) - połączywszy swoje moce psioniczne, Paladyni tworzą białą kulę ognia, która zmiata wroga z pola bitwy.

Ciekawostki

Konsyliarze Szarych Rycerzy ze względu na swoją bardzo ważną rolę dla zakonu są chronieni przez kilku Paladynów na polu bitwy.

Bracia Kapitanowie są niemal wyłącznie wybierani z tej grupy zakonnej.

Źródła

  • Codex Grey Knights 5Ed. s 30
  • Codex Grey Knights 7Ed. s 28, 160 - 161

Więcej z Fandomu

Losowa wiki