FANDOM

Portal do Pajęczego Traktu.jpg

Portal prowadzący na Pajęczy Trakt

Pajęczy Trakt (eng.Webway)  to labirynt istniejący między Osnową a światem materialnym. Został stworzony dzięki starożytnej technologii, której Eldarzy nauczyli się od rasy zwanej Przedwiecznymi. Ścieżki Pajęczego Traktu prowadzą do wielu, czasami pięknych lub przerażających miejsc. Niektóre z przejść są zamknięte aby żaden podróżnik przypadkiem nie otworzył wrót za którymi mieszkają najgorsze Demony, czy inne monstra.

Budowa

Pajęczy trakt jest ogromnym labiryntem, który istnieje pomiędzy światem fizycznym, a Osnową. Jest częścią obu wymiarów, ale w pełni nie należy do żadnego z nich. Pajęczy Trakt został stworzony dzięki starożytnej technologii, której Eldarzy nauczyli się od prastarej rasy, znanej jako Przedwiecznymi. Jego ścieżki prowadzą do tysięcy miejsc: światostatków, na powierzchnie zielonych globów Uchodźców i na tysiące innych planet w całej galaktyce. Choć pajęczy trakt nadal łączy ze sobą wiele planet i światostatków Eldarów, w momencie narodzin Slaanesha wiele hiperprzestrzennych połączeń zostało zerwanych, a niezliczone miejsca zostały odcięte. 

Pajęczy Trakt.jpg

Miasto widziane przez Pajęczy Trakt

W zagmatwanej i niezwykle groźnej sieci pajęczego traktu znajduje się mnóstwo skrótów, ślepych ścieżek i labiryntów, w których łatwo można się zgubić i już nigdy nie wrócić. Niektóre prowadzą w dawno zapomniane, bądź zniszczone miejsca, albo obszary zamieszkałe przez groźne demony Osnowy. Takie wrota są zapieczętowane za pomocą potężnych run, by nieświadomy podróżnik nie otworzył przypadkiem przejścia i nie został wessany w przestrzeń lub co gorsza pożarty przez diabelne monstrum, które poważne mogłoby zagrozić galaktyce. Arcyprorocy światostatków twierdzą, że istnieje wiele sekretnych przejść, które prowadzą poprzez czas i świat rzeczywisty. Jednak do takich przejść mają dostęp tylko tajemniczy i zabójczy Arlekini. Na samym końcu najdalszych ścieżek znajdują się wiele miast Mrocznych Eldarów. Ale najdalszą i najlepiej ukrytą ścieżką jest ta, prowadząca do Czarnej Biblioteki

Nawet Eldarzy nie znają w pełni wszystkich ścieżek i form Pajęczego Traktu. Znajomość wszystkich ścieżek prowadzących do Światostatków i nie tylko, jest tak cenna, że Eldarzy nie dzielą się już wszystkimi tajemnicami z ludźmi. Położenie drogi do wszystkich światostatków jest znane tylko Prorokom. Wieki temu podobno stworzono mapę, jednak obecnie znajduje się ona w Czarnej Bibliotece. Choć z pewnością mapa nie jest już aktualna, pokazuje wiele tajemnych ścieżek, które zostały zapomniane, albo zniszczone. Nawet, jeśli ów mapa istnieje, to Strażnicy Czarnej Biblioteki nie pozwolą nikomu jej zobaczyć. Można się domyślać, że mają ku temu dobry powód.

Zastosowanie

Eldarzy wykorzystują Pajęczy Trakt na wiele sposobów. Najczęściej jednak służy on jako szybki transport między Światostatkami. Za pomocą traktu Eldarzy przemieszczają swoje wojska. Niektóre przejścia są na tyle duże, że pomieszczą niektóre okręty, jednak większość tuneli mogą pokonywać tylko piesze wojska. Służą też jako najszybszy sposób ewakuowania Eldarów z danej planety gdy będzie taka potrzeba. Mroczni Eldarzy korzystają z nich do przemieszczania wojsk i pojmanych niewolników do ich twierdz. Eldarzy wykorzystują je także w przypadku ataku planet przez Nekronów. Kiedy Nekroni zaatakują Eldarzy przybywają na planetę po czym starają się szybko ich pokonać. W ten sposób Nekroni mogą być pilnowani przez Eldarów przed ponownym zaburzeniem ich snu (uruchomieniem).

Źródła

Kodeks: Eldarzy (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki