FANDOM

Canoptek Spyder

Pająk kanopteku

Pająk Kanopteku (ang. Canoptek Spyder) do jedna z podstawowych jednostek konserwujących systemy Planet Grobowców.

Budowa

Pająki Kanopteku cechują się krępym ciałem wyposażonym w specjalną przestrzeń w odwłokach tworzące Skarabeusze. Wyposażone w osiem kończyn umieszczonych po obu stronach korpusu od nasady głowy do odwłoka i system antygrawitacyjny potrafią dostać się praktycznie wszędzie. Jeśli szczelina jest zbyt wąska wysyłają Skarabeusze. Posługując się kilkoma sztukami oczu są w stanie działać zarówno przy intensywnym świetle jak i zupełnej ciemności. Mechaniczne szczękoczułki oraz część odnóży jest wyspecjalizowana w dokonywaniu szczegółowych napraw. Choć umiejętność precyzyjnego cięcia stali znajdzie też zastosowanie w walce.

Canoptek Spider

Pająki Kanopteku w raz z rojem Skarabeuszy

Funkcje

Ponieważ nigdy nie śpią to na nich spoczywała troska o dobry stan grobowców. Skomplikowane systemy synaptyczne i protokoły są na tyle elastyczne by pozwolić pająkowi na dostosowanie się do sytuacji, do których nie został stworzony.

Zaawansowanie pająków czyni je dowódcami obrony grobowca. Ukryte w cieniu korytarzy posługując się Upiorami Kanopteku lub Skarabeuszami potrafią zadbać, by nikt nie zbliżył się do przedsionku nekropoli.

Dodatkowo niektóre z pająków dysponują Pryzmatem Mroku zdolnym zakłócić działanie Osnowy i tym samym pracę wrogiego psionika. Czyni to razem ze zdolnościami naprawczymi nieocenione wsparcie dla nekrońskich Lordów, którzy często zabierają je na pole bitwy.

Źródła

Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 46

Więcej z Fandomu

Losowa wiki