FANDOM

Db1.png

Ostrze Świtu

Ostrze Świtu (ang. Dawn Blade) to tajemnicza i potężna broń, znaleziona na planecie Arthas Moloch przez Komandora Farsighta, około 825.M41. Od tego czasu zabiera je ze sobą praktyczne zawsze - posługuje się nim w każdym boju.

Historia

Nie jest znana dokładna historia Ostrza Świtu. Miecz ten jest starożytnym artefaktem, starszym niż Imperium Człowieka. Zostało stworzone dawno temu, prawdopodobnie przez siły Chaosu. Nie wiadomo jak znalazło się na Arthas Moloch. W każdym razie, w 825.M41, Komandor Farsight i jego ekspedycja dotarła na ową planetę. Po zdobyciu ostrza, O'Shovah oddał je do analizy Kaście Ziemi. Oni jednak nie powiedzieli o nim za dużo - zostało ono stworzone z całkowicie nieznanemu Tau materiału. Zdołali je jednak odpowiednio zmodyfikować, aby Komandor był w stanie używać go będąc w swoim pancerzu XV8 Crisis.

Właściwości

Ostrze Świtu jest ogromne - większe od dorosłego człowieka. Z tego powodu O'Shovah nie jest w stanie używać go nie przebywając w XV8 Crisis. Tajemniczy metal z którego wykonany jest miecz pozwala na przecinanie praktycznie wszystkiego - niezależnie czy chodzi o skały czy o pancerze najpotężniejszych pojazdów.

Poza tym Ostrze Świtu skrywa inny, mroczny sekret. Jest zbudowane z magicznych, ,,pożerających czas" stopów. Miecz wysysa z zabitych nim istot pozostały czas życia, po czym oddaje go noszącemu. Właśnie dzięki temu O'Shovah zdołał przeżyć ponad 300 lat, dużo więcej niż normalny Tau. Sam Komandor jednak o tym nie wie. Podejrzewa co prawda że Ostrze w jakiś sposób przedłuża jego egzystencję, ale nie ma pojęcia że robi to w tak straszny sposób. Gdyby Farsight kiedykolwiek odkrył prawdę o tej broni, bardzo możliwe że szybko zakończyłby swoje życie rytualnym samobójstwem.

Źródła

  • Farsight Enclaves: A Codex Tau Empire Supplement
  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki