FANDOM

Orszak (ang. Court of the Archon) - zwany także Orszakiem Pana lub Orszakiem Archonta. To osobiści ochroniarze Archonta. Orszak składa się z najlepszych i najbardziej zaufanych żołnierzy danego Archonta.

Incubi3rd.jpg

Orszak składa się zwykle z Inkubów

Opis

Orszak składa się z od 5 do 10 najlepszych i najlojalniejszych sług danego Archonta. Członkami Orszaku mogą być: Inkubi, Wojownicy KabałyLhamaeans, Ur-Ghule i/lub Sslyth. Biorąc pod uwagę zdradliwą i żądną władzy naturę Mrocznych Eldarów, zadaniem Orszaku często jest chronienie nie tylko Archonta, ale i jego zwolenników.

Orszak Asdrubaela Vecta

Orszak Najwyższego Władcy Mrocznego Miasta jest zdecydowanie większy od zwykłego. Szacuje się, że w Orszaku Asdrubaela Vecta służy kilkanaście Lhamaeans, kilkadziesiąt Inkubów i nawet dwie setki Wojowników Kabały. Każdy członek tego Orszaku jest wyspecjalizowanym wojownikiem o niezachwianej lojalności wobec władcy Commorragh. Najbardziej znanym członkiem Orszaku Asdrubaela Vecta jest inkub-hierarcha Drazhar.

Master of blades by grenyol-d76c2vp.jpg

Drazhar

Orszaki Haemonculi

Również Haemonculusy, drudzy po Archontach najważniejsi mieszkańcy Commorragh posiadają coś na wzór Orszaków zwanych Strażą Osobistą.

Członkami straży osobistej mogą być: Talosy, Wojownicy Kabały, Groteski, Zatraceni, Ur-Ghule oraz eldarscy najemnicy. Paru Haemonculusów ma w swojej Straży Osobistej swoje własne, wyjątkowe twory.

Źródła

Codex Dark Eldar 3th edition

Codex Dark Eldar 5th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki