Fandom

Astronomican

Orikan Wróżbita

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij
LEWY cudzysłów.png
Czas jest bronią jak każda inna. Mogę po prostu poczekać, aż moi przeciwnicy zginą
PRAWY cudzysłów.png

Orikan.jpg

Orikan (ang. Orikan the Diviner) jest wybitnym Kryptekiem specjalizującym się w astrologii i Chronomancji należącym do Konklawe Heroldów Wieczności.

Historia

Już przed wiekami Orikan przewidział zarówno zagładę Eldarów, wschód Ludzi, Zdradę Horusa, jak i przybycie Tyranidów. Jego pracochłonny talent w analizie układu gwiazd i wyciąganiu z niego wiedzy potrzebnej do wywnioskowania nadchodzących wydarzeń wpędziła Krypteka w niebywałą arogancję.

Astrolog

Z uważnej analizy potrafi wywnioskować nawet pomniejsze wydarzenia jak ruchy poszczególnych flot lub armii, które mogą zadecydować o zmianie wydarzeń w Galaktyce.

Za swoją arogancję wobec innych Nekronów Orikan nigdy nie został ukarany przez żadnego Arcylorda (mimo takich chęci) z dwóch prostych przyczyn: Orikan jest zbyt przydatny dla planów każdego z możnych; a co ważniejsze znając dokładnie przyszłość sam wie o knowaniach swoich wrogów, nawet zanim ci zaczną snuć swe intrygi.

Wpływ Osnowy

Orikan Wróżbita.jpg

Głównym problemem jaki zakrada się w idealne obliczenia Orikana są zjawiska pochodzące z nieprzewidywalnej Osnowy. Zwykły przelot jakiejś floty może je zakłócić sprowadzając wydarzenia na nieprzewidzianą drogę. Dlatego Wróżbita nieustannie wypatruje choćby najmniejszych zmian zachodzących w przewidzianych przez niego wydarzeniach. Aby nie ucierpiała jego reputacja gotów jest posunąć się do użycia swych sekretnych talentów chronomatycznych. Cofa się w czasie, aby mieć pewność, że żadne przybycie obcych wojsk nie wpłynie na przewidziany przez niego bieg bitwy. Choć takie posunięcia z racji swoich kosztów i dużego ryzyka należą do absolutnych wyjątków, a sam Orikan dokłada wszelkich starań, by ukryć swoje interwencje.

Wyposażenie

Źródła

  • Warhammer 40 000. Kodeks. Nekroni, praca zbiorowa, tłum. Tomasz Kowalik; Paweł Kowalik; Michał Szałański, UK Nottingham 2011, str. 57

Więcej z Fandomu

Losowa wiki