Fandom

Astronomican

Ogniste Serce

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Ogniste Serce (ang. Fireheart)-jedno z najpotężniejszych urządzeń w arsenale Mrocznych Eldarów. Przez wielu nazywana jest Planetobójcą.

Opis

Urządzenie to powstało prawdopodobnie jeszcze za czasów Imperium Eldarów a do dzisiejszych czasów przechowały je Haemonculusy. Jest to bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę że przed Upadkiem, Commorragh była jednym z największych eldarskich planet-portów i co za tym idzie- jedną wielką zbrojownią.

Nie wiadomo dokładnie jak działa Ogniste Serce. Wiadomo że gdy napełni się je psioniczną energią, będzie one w stanie zniszczyć rdzeń planety w przeciągu minut.

Mała liczba informacji bierze się z faktu, że Mroczni Eldarzy niechętnie korzystają z tej broni. ME wolą raczej grabić planety, aniżeli je niszczyć. Jedyną znaną bitwą w której ta broń została użyta, była Bitwa o Durien.

Problemy

Ogniste Serce jest dosyć specyficzną bronią i sprawia Mrocznym Eldarom wiele kłopotów jak np.

  • By działać musi być naładowana energią psioniczną, a wśród ME nie ma psioników.
  • Prawdopodobnie ME nie posiadają na składzie wiele Ognistych Serc, toteż te które mają muszą być używane z rozwagą.
  • Można ją uruchomić tylko ręcznie, więc ten który ją uruchomi ginie wraz z planetą (choć z tym akurat Mroczni poradzili sobie dzięki psionikom-niewolnikom).

Źródła

Iyanden: Codex: Eldar Suplement

Więcej z Fandomu

Losowa wiki