FANDOM

Ogniobiesy i Miażdżybiesy (ang. forgefiends, maulerfiends) - wytwory demonicznej inżynierii, kształtem przypominające wielkie bestie.

Ogniobiesy i Miażdżybiesy walczą z .jpg

Ogniobies i Miażdżybies walczą z ultramarines

Geneza

Nikt w całym Imperium nie zna tajemnicy powstania tych maszyn, które samym swym istnieniem stanowią obrazę dla rzeczywistości. Fragmenty zapisów i bitewnych fotografii pozwoliły imperialnym strategom dowiedzieć się tylko, że są to maszyny opętane przez demony. Jedynie nieliczni spośród Kosmicznych Marines Chaosu wiedzą, jak powstały owe straszliwe bestie. Kowale Osnowy potrafi przyzwać demona, a następnie wykorzystują go by opętać maszynę, po ukończeniu rytuału bestia daje się w miarę kontrolować i nakierowywać.

W przeciwieństwie do rytuału opętania, proces tworzenia Demonicznej Maszyny nie odbywa się za zgodą obydwu stron. Adepci mrocznych rytuałów potrafią zmusić niematerialne demony do wejścia w materialną skorupę dzięki sprofanowanym rytuałom oraz alchemii. To Kowale Osnowy przywołują piekielne machiny do życia, począwszy od Ogniobiesów, aż po Tytany Chaosu. Istoty Osnowy są pętane w więzy uplecione z włosów mordercy lub łańcuchy z rzeźbionych kości. Złapane w ten sposób wściekłe demony zaciągane są do cytadeli Mrocznego Mechanicus. Tam Kowal Osnowy zamyka demona wewnątrz zbudowanego przez siebie zapieczętowanego runami kadłuba gigantycznej metalowej bestii. Jednak istoty Osnowy trzeba zmusić jeszcze do posłuszeństwa. Podczas procesu tworzenia bestii ginie wielu żywych i mechanicznych niewolników, jednak wysiłek ten nie idzie na marne, bo powstają istoty, które są jedną z najpotężniejszych jednostek w armiach Chaosu.

Demoniczna Maszyna powstała w Cytadeli Osnowy otrzymuje cząstkę płonącego tam ognia, którą umieszcza się w jej mechanicznym sercu. To właśnie ten gorejący siarką piec napędza mechanizmy metalowej bestii i dostarcza jej energii.

Miażdżybiesy

Opis

Te demoniczne maszyny szturmują wroga niczym ogromne psy gończe spuszczone ze smyczy. Oczy mienią się ogniem, a uzbrojone w ostre jak brzytwa kły pysk ocieka ektoplazmą. Masywne przednie kończyny zakończone są chwytnymi szponami, wystarczająco potężnymi, by rozerwać na strzępy drednota. Niektórzy zwą Miażdżybiesy przyczajonymi bestiami lub drapaczami, ponieważ te potwory o wielu kończynach mają tyle siły i są tak zręczne, że potrafią wspiąć się po najbardziej stromych ścianach. Żadne miejsce nie jest bezpieczne przed nimi, gdy poczują w nozdrzach zapach ofiary.

Zachowanie

Lordowie Chaosu bardzo często wykorzystują Miażdżybiesy do unieruchomienia lub likwidacji ciężko uzbrojonych celów. Gdy wroga maszyna bojowa lub stanowisko ogniowe znajdzie się w jego szponach, Miażdżybies może wykorzystać palniki magmowe wyrastające z jego kadłuba i uwolnić wrzący wewnątrz gniew pod postacią rozgrzanych do białości płomieni, który jest w stanie stopić betoskałę o grubości ścian bastionu. Niejeden Tytan Imperialny został powalony przez kilka Miażdżybiesów, które wspiąwszy się po jego nogach, rozcięły mu stawy szponami i precyzyjnymi cięciami palników magmowych.

Niektóre Miażdżybiesy służą swoim panom jako demoniczne tarany, które pędzą na przód, przebijając się przez szeregi wroga. Bronią się przed kontratakami za pomocą zagnieżdżonych w korpusie segmentowych wici, które uderzają jak bicze, miażdżąc i przewracając każdego, kto tylko spróbuje powstrzymać ich natarcie. Te potwory pożerają gorące mięso swych ofiar, brudząc pyski krwią, mimo że nie są w stanie się nim pożywić.

gdy Miażdżybies wpije się w maszynę lub fortyfikację wroga, jej zniszczenie jest praktycznie przesądzone. Nawet jeśli zaledwie jedna bestia dostanie się pod ścianę placówki wroga, zacznie natychmiast wspinać się po stromej elewacji, starając się odnaleźć słaby punkt, a następnie wbić w niego szpony i wyrwać na tyle duży kawałek, by wedrzeć się do wewnątrz. Ze względu na swoją wszechstronność podczas oblężeń, Miażdżybiesy są bardzo często używane przez Kowali Osnowy z Legionu Żelaznych Wojowników. Nawet budzące największy respekt Imperialne linie obronne ucichną, gdy Miażdżybies dostanie się do środka i rzuci się na przebywające wewnątrz ofiary.

Ogniobiesy

Opis

Ogniobies został zbudowany, by siać śmierć i zniszczenie wśród szeregów wroga z odległości. Wyglądem przypomina cerbera, a na kadłubie ma zamontowane podwójne mocowanie broni, która tylko z wyglądu przypomina tę stosowaną przez Imperium. Najczęściej pojawiające się Ogniobiesy mają w miejscu swych podstawowych kończyn zamontowaną parę dział automatycznych Hades.

Zachowanie

We wnętrzu Ogniobiesa kryją się jelitopodobne przewody, które plątaniną kabli dostarczają gorącą wielkokalibrową amunicję do komór nabojowych dział automatycznych, a każdy pocisk jest skażony demonicznym ogniem, który płonie w sercu bestii.

Ogniobies jest w stanie z łatwością pożreć metal. Najedzona Demoniczna Maszyna może utrzymywać częstotliwość ognia przez kilkanaście minut, zanim będzie musiała zatrzymać się i ponownie napełnić trzewia surowym materiałem, który nasyci jej wewnętrzne zasobniki amunicji.

Pulsująca energia pieca demonicznej maszyny nie zawsze jest wykorzystywana do produkcji metalowych pocisków. Niektóre Ogniobiesy posiadają pradawną broń plazmową tak ogromnych rozmiarów, że bardziej pasowałaby do lekkich okrętów niż naziemnych maszyn kroczących. Te demoniczne bestie posiadają trzy działa ektoplazmowe, jedno na każdej kończynie i jedno wystające z pyska. Działa te pochodzą sprzed Herezji Horusa i dla lojalistów byłyby cennymi artefaktami, lecz Kowale Osnowy przekształcili je w przerażający oręż/ Zakończone uzębionymi paszczami lufy plują topiącą energią, która łączy w sobie plazmę oraz parzącą ektoplazmę, prowadzoną prosto ze skażonego serca Ogniobiesa.

Źródła

Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu (6 edycja)- str. 50-51.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki