FANDOM

Obserwa01

Obserwator na akcji zwiadowczej

Obserwatorzy (ang. Pathfinders) to lekkie jednostki piechoty odpowiadające za rekonesans. Ich drużyny są oczami i uszami swojego Komandora. Ich zadaniem nie jest walka, lecz informowanie swoich towarzyszy z Kadry o stanie wojsk wroga i jego ruchach. Muszą niewykryci pozostawać blisko wroga, przez co ich życie jest praktycznie cały czas zagrożone. Kasta Ognia z każdego Klanu ma jednak swoje własne opowieści o zręcznych Obserwatorach którym udawało się wykaraskać z najbardziej beznadziejnych tarapatów.

Poświęcanie życia żołnierzy w zamian za utrzymanie ziemi jest potępiane u Tau, chociaż wszyscy oni bez wahania oddadzą swoje życia za Większe Dobro. Obserwatorzy natomiast są postrzegani jako bardziej ofiarni niż wszyscy wojownicy w swojej Kadrze razem wzięci - wszak utrzymywanie znacznika celów na wrogu gdy twoja pozycja jest atakowana to czyn wymagający ogromnej odwagi, ale dzięki ich poświęceniu wiele bitew udało się wygrać. Podczas pierwszych dni Wielkiej Wojny Konfederacyjnej niektóre Klany raportowały o stratach wśród Obserwatorów osiągających 84% lub więcej. Pomimo tego - a może właśnie dlatego - akademie Kasty Ognia pełne są ochotników chcącymi zostać Obserwatorami, gotowymi zapłacić najwyższą cenę za Większe Dobro.

Drużyny Obserwatorów liczą sobie minimum od czterech do maksymalnie dziesięciu żołnierzy o stopniu Shas'La, w tym jednego dowodzącego oddziałem sierżanta Shas'Ui.

Wyposażenie

Obsy1

Obserwatorzy

Broń

Podstawową bronią Obserwatorów są karabinki pulsowe, które posiadają co prawda mniejszy zasięg niż karabiny, jednak są bardziej poręczne, co dla szybkich i mobilnych jednostek zwiadowczych ma oczywiście wartość kluczową. Mimo to, każda drużyna może zabrać ze sobą kilka relatywnie nowych, eksperymentalnych broni, mianowicie  lub karabiny jonowe, które charakteryzują się wielką ,,mocą obalającą"; a także  karabiny szynowe, które z łatwością przebijają najcięższe pancerze. Obserwatorzy biorą broń która pasuje do sytuacji na polu bitwy.

Pancerz

Obserwatorzy posiadają pancerz zwiadowczy - jest podobny do pancerza bojowego noszonego przez Wojowników Ognia, jednak pozbawiony został kilku fragmentów, jak opancerzenia na nogach czy naramienników. Z tego powodu, chociaż nie posiada takiej wartości ochronnej, to nie krępuje ruchów. Co więcej, ich kostiumy mają wkłady z absorbujących dźwięk włókien, które pomagają pozostać niewykrytym.

Dodatkowe wyposażenie

Jako podstawowe wyposażenie każdy Obserwator ma przy sobie znacznik celów a także granaty fotonowe. Ponadto do każdej drużyny można jednak dołączyć trzy specjalne, eksperymentalne rodzaje dronów. A mianowicie zwiadowczyz inhibitorem grawitacyjnym lub z akceleratorem pulsowym. Pierwszy posiada działko pulsowe więc służy jako dodatkowa siła ognia, a także przekaźnik pozycyjny, umożliwiający wezwać Obserwatorom wsparcie precyzyjnie na wyznaczoną pozycję. Inhibitor grawitacyjny jest w stanie spowolnić szarżujące na drużynę jednostki; a akcelerator pulsowy wytwarza silne pole indukcyjne które zwiększa zasięg każdej broni pulsowej w drużynie.

Ponadto, poza tymi trzema eksperymentalnymi dronami, Shas'Ui oddziału może zabrać ze sobą dwa inne, bardziej standardowo występujące drony - bojowąochronnąoznaczającą bądź rakietową. Sierżant może wziąć na misję również filtry słoneczne, gdyby Obserwatorom przyszło działać w nocy.

Rola taktyczna

Podstawową rolą Obserwatorów na polu bitwy jest wykonywanie zwiadu oraz wykorzystywanie znaczników celów do podświetlania wroga reszcie wojsk Kadry. Jest to bardzo ryzykowne zadanie, bowiem podczas używania tego urządzenia muszą pozostać nieruchomi (co jest między innymi przyczyną tak dużej śmiertelności Obserwatorów). Ze względu na niezbyt mocny pancerz wdawanie się w ich wypadku w otwartą konfrontację z przeważającymi siłami wroga jest bardzo ryzykowne, jednakże biorąc pod uwagę na to iż dostępna jest dla nich eksperymentalna, potężna broń oraz drony, mogą zasadzać się na odizolowane, niezbyt liczne oddziały przeciwnika i szybko je eliminować.

Znani Obserwatorzy

Galeria

Źródła

  • Codex: Tau Empire 6th edition, str. 38, 70, 101

Więcej z Fandomu

Losowa wiki