FANDOM

Obelisk
NecronObelisk.png
Nazwa Obelisk (eng. Obelisk)
Główne uzbrojenie Impuls Grawitacyjny
Dodatkowe wyposażenie 4 destruktory teslowskie
Napęd nekroński antygraw.
Załoga brak
Maksymalna prędkość b.d.
Pancerz Ciężki, Żywy Metal

Obeliski (ang. Obelisks) są to bojowe konstrukcje Nekronów wyspecjalizowane w walce z piechotą i lotnictwem.

Opis

Obeliski mają podobną konstrukcje do Monolitów, wykonaną z Żywego Metalu. Unoszą się często wysoko ponad polem bitwy raz po raz posyłając błyskawice we wrogie piechotę, pojazdy naziemne lub latające. Uzbrojenie Obelisku stanowią 4 destruktory teslowskie, a także Impuls Grawitacyjny, stanowiący jego najbardziej zwodnicze i niebezpieczne wyposażenie.

Zastosowanie

Ze względu na Impulsy Grawitacyjne Obeliski służą głównie jako broń przeciwlotnicza. Dzięki zastosowaniu napędu antygrawitacyjnego zdarza im się wzlatywać na taką wysokość, by zagrozić przelot samolotom, lub bezpośrednio je staranować. Prowadzą skuteczne walki powietrzne nie tylko jako mechaniczne zapory. Impulsy pozwalają na kontrolowanie znacznej przestrzeni. Jeśli jakiś samolot, motor antygrawitacyjny lub jakikolwiek wrogi obiekt unoszący się nad ziemią znajdzie się w zasięgu Obelisku, w każdej chwili grozi mu pozbawienie siły nośnej oraz gwałtowne spotkanie z gruntem. Przelatujące obok Obelisków samoloty wyglądają jakby momentalnie gasły im silniki, a niewidzialna siła ściągała je na ziemię.

Obeliski są zwykle zakopywane wokół bazy-grobowca, a gdy wróg zbliży się zanadto, wydostają się spod ziemi wypalając niemal od razu śmiercionośną serię z broni teslowskiej. W powietrzu czy tuż nad ziemią, Obeliski cechuje wytrzymałość oraz zdolności regeneracyjne równe lub lepsze niż Monolitów.

Źródła

Codex: Necrons 7th edition

games-workshop.com

Więcej z Fandomu

Losowa wiki