FANDOM

Nurgling-0.png

Nurglęta są małymi demonami, które dumnie służą panu śmierci i rozkładu Nurglowi. Istoty te są małymi replikami samego boga. Choć na to nie wyglądają, Nurglęta zaliczają się do najbardziej możnych i uprzywilejowanych demonów Nurgle'a.

Opis

Z odsłoniętych wnętrzności Nurgla wynurzają się niewielkie demony zwane Nurglętami. Spijają one ohydne wydzieliny, które wylewają się z gnijących ran pokrywających jego odpychające i nabrzmiałe zepsuciem ciało. Nie są zbyt groźne ale w odpowiednim duecie potrafią wywołać spore szkody. Nie są też zbyt inteligentne, przez co odważne (nie zdają sobie sprawy z ewentualnego zagrożenia) Poruszają się zawsze w grupach, co może czynić je groźne. Większą grupą są zdolne nawet zabić Adeptus Astartes. Przez swoje niewielkie rozmiary są niedoceniane, jednak ich ataki potrafią być zabójcze, bowiem gryzą i drapią zakażonymi kłami. Ropiejące, niewielkie rany po ugryzieniach szybko powiększą się i zaczną gnić, co jest katastrofalne w skutkach dla nieszczęsnego ugryzionego.

Nurglęta.jpg

Nurglęta

Źródła

  • Kodeks: Kosmiczni Marines Chaosu (4 edycja)
  • Imperial Armour Volume Seven: Siege of Vraks Part Three

Więcej z Fandomu

Losowa wiki