Fandom

Astronomican

Nocturne

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Nocturne.jpg

Nocturne - macierzysta planeta kosmicznych marines z zakonu Salamander to właśnie tutaj wylądowała kapsuła Vulkan'a leży w Segmentum Ultima w układzie binarnym. Dwa światy, Nocturne i jego wielki księżyc Prometheus, okrążają się wzajemnie po nieregularnej orbicie wywołując ciągłe ruchy tektoniczne pod cienką powłoką skalną Nocturne. Planeta jest nękana licznymi erupcjami wulkanów i trzęsieniami ziemi. Każdego nocturiańskiego roku (który jest równoważny piętnastu latom terrańskim) obydwa ciała niebieskie zbliżają się do siebie na tak ekstremalnie bliski dystans, że Nocturne zostaje niemal rozerwane działaniem pól grawitacyjnych. Okres ten, zwany Czasem Prób, charakteryzuje się dzikimi morskimi orkanami, niebem zasnutym wyziewami wulkanów i nieustannym drżeniem ziemi. Miasta i osady obracają się w gruzy, po czym nadchodzi mroźna zima zabijająca te stworzenia, które zaadoptowały się do normalnego, gorącego klimatu planety. Niektórzy mogą twierdzić, że mieszkańcy Nocturne są szaleni decydując się żyć w takich warunkach,ale setki pokoleń kolonistów zdążyły się przywiązać do swego świata, ale Czas Prób przynosi również pozytywne efekty. Ruchy tektoniczne odsłaniają pokłady cennych metali i kamieni szlachetnych. Kiedy lawa stygnie, staje się doskonałym terenem do prac odkrywkowych - gaz ziemny wykorzystuje się do napędzania turbin, diamenty i inne kryształy skupuje Adeptus Mechanicus z przeznaczeniem do produkcji laserów i systemów transferu energii. W ten sposób Nocturne prosperuje.

Prometheus

Warowny monastyr zakonu wznosi się na księżycu, Prometheusie. Jest to jedyna kolonia na księżycu, a oprócz klasztoru składa się na nią jeszcze kosmoport połączony z orbitalnymi dokami, gdzie stacjonują lekkie krążowniki i barki zakonu. Członkowie zakonu spędzają czas wolny pośród mieszkańców Nocturne. Salamandry utrzymują bardzo bliskie kontakty ze swoimi rodzinami, co odróżnia je od innych zakonów, preferujących purytański i zamknięty styl życia. Marines są często cenionymi przywódcami osad, źródłem inspiracji i wiedzy oraz wzorem dla młodych mężczyzn chcących wstąpić w szeregi legendarnych wojowników Imperatora.

Geografia

Regiony na Nocturne

Nocturne podzielone jest na 9 "światów" z nich siedem jest znanymi sanktuariami-miastami oraz dwa inne mające duże znaczenie praktyczne i duchowe dla lokalnej ludności. Każde miasto-osada służy Salamandrom jako centrum rekrutacji Zakonu i ich rządów na planecie przybliżania do ludzi, dla których walczą oraz każde miasto-osada ma swój unikalne wpływy na tradycje zakonu. Dziewięć regionów Nocturnu to:

Hesiod - Znane jako siedziba królów, Heziod jest największym z sanktuarium Miast Nokturnu.

Themis - znane jako miasto lordów wojny.

Epimethus - znane jako Miasto Klejnot jest tam jedyny ocean-granicą Nocturne związany z sanktuarium miastem.

Helliosa - znane jako Miasto Latarnia (The Beacon City)

Skarokk - znane jako Kręgosłup Smoka (Dragonspine)

Clymene - (Merchant Sprawl)

Źródła:

  • Codex: Space Marines (6th Edition), pp. 8, 19, 29, 54-59, 73, 78, 112, 144-145
  • Codex: Space Marines (5th Edition), pp. 8, 26
  • Deathwatch: First Founding (RPG), pp. 20-26
  • Imperial Armour - Horus Heresy - Book Two: Massacre, pp. 116-117
  • Index Astartes IV, "Promethean Warriors - The Salamanders Space Marine Chapter"
  • "Trial by Fire" (Short Story) by Nick Kyme
  • Salamanders (Novel) by Nick Kyme

Więcej z Fandomu

Losowa wiki