FANDOM

Niebianie1.jpg

Niebianie (ang. Ethereals), a w leksykonie Tau Aun, są członkami Kasty Niebiańskiej, a zarazem najważniejszymi personami w całym Dominium. Żyją oni znacznie dłużej niż inni członkowie swej rasy, nawet po kilkaset lat. Pełnią rolę przywódców, zarówno świeckich jak i duchowych, prowadząc ich po ścieżce Większego Dobra, natomiast przez samych Tau uważani są za postaci wręcz mistyczne. Przy podejmowaniu ważnych decyzji, bardziej roztropni Niebianie często konsultują się ze starszymi i bardziej doświadczonymi członkami innych Kast, jednak ostateczna decyzja w każdej kwestii zawsze należy tylko i wyłącznie do nich.

Poza tym że Niebianie są przywódcami, pełnią też rolę motywującą innych Tau do działania - zachęcając budowniczych Kasty Ziemi do realizowania coraz to bardziej innowacyjnych projektów; ustalając politykom Kasty Wody cele do których mają dążyć w negocjacjach; wyznaczać priorytety potężnym flotom Kasty Powietrza; czy kierując agresję Kasty Ognia we właściwą stronę.

Absolutna kontrola którą Niebianie sprawują nad resztą Kast pozostaje zagadką. Wielu twierdzi że tak naprawdę posiadają oni zdolności psioniczne, którymi zjednują sobie zwolenników. Inni podejrzewają że dysponują oni jakąś nieujawnioną technologią kontroli umysłu, a nawet że jest to wynikiem wydzielania przez nich feromonów. Najbardziej prymitywne rasy które Tau napotkali uważają że są oni bóstwami wielkiego, zaawansowanego ludu. Naturalnie sami Niebianie nie mają nic przeciwko temu mitowi i starają się go propagować.

Aktualnie nie ma najwyższego Niebianina, a śmierć Aun'Vy utrzymywana jest w sekrecie.

Historia

Mon'Tau

Niebianie pojawili się na macierzystej planecie Tau T'au podczas tak zwanego Mrocznego Wieku. Był to okres gdy rasa ta była podzielona na rywalizujące ze sobą plemiona. Zaproponowali oni walczącym stronom zawarcie pokoju oraz zjednoczenie, aby wspólnie działać dla przedstawionej przez nich idei Większego Dobra. Zwaśnione strony pogodziły się, a Tau zjednoczyli i podzielili na znanych dzisiaj pięć Kast.

Nowy najwyższy

Po długim panowaniu najwyższy Niebianin Aun'Wei zrozumiał że nadszedł jego czas. Rozpoczęto ceremonię podczas której członek tej tajemniczej Kasty wiedząc że zbliża się jego koniec, znika na zawsze w jednej z ich starożytnych świątyń, w grobowcu. Przed śmiercią najwyższego tradycja nakazuje mu jeszcze wyznaczyć swojego następcę, jako nowego przywódcę Rady Niebian.

Stało się tak i obecnie przewodzący Aun'Va przejął rolę którą piastował Aun'Wei. Wybór ten został szybko przyjęty i świętowany, ponieważ już od samego początku Aun'Va był wychwalanym uczniem swego mentora. Nawet bez pomocy technologicznych był w stanie zainspirować Tau w pobliżu do czynów niemożliwych. Kiedy jego naturalne talenty wzmocniono poprzez sztuczne implanty, potężnej sile sugestii Niebianina nie potrafił oprzeć się nikt.

Uzbrojenie

Honour Blade.JPG

Ostrze Honorowe

W bój zabierają ze sobą broń białą - ostrza honorowe bądź parę korektorów. Są one jednak bardziej na pokaz, jako symbole ich pozycji. W ostateczności Niebianie mogą się nimi bronić, jednak bardzo możliwe że będzie to ostatnie starcie w ich życiu - zwłaszcza, że odziani są w zwyczajne, zdobione szaty, które nie zapewniają kompletnie żadnej ochrony.

Każdy Niebianin może również wyposażyć się w filtry słoneczne, które mogą uchronić go przed ewentualnym oślepieniem; bądź przekaźnik pozycyjny, dzięki któremu Niebianin może szybko wezwać wsparcie rezerwowych pancerzy bitewnych, w razie gdyby znalazł się w niebezpieczeństwie.

Ponadto każdy Niebianin może zabrać sobie do ochrony dwie dowolne sondy.

Rola taktyczna

Chociaż na polu bitwy Niebianie pełnią funkcję dowódcy, to jednak ich faktyczną rolą jest motywowanie wojowników. Członkowie Kasty Ognia bez mrugnięcia okiem gotowi są oddać własne życia za swoich duchowych wodzów, a Niebianie samą swoją obecnością są w stanie inspirować ich do czynów niezwykłych: żołnierze nie tracą odwagi nawet w obliczu pewnej śmierci, a rany które normalnie spowodowałyby niewyobrażalną agonię traktują jak zwyczajne zadrapania. Tau nie dociekają źródła ich mocy, wierząc po prostu w wielkość Niebian.

Galeria

Źródła

  • Kodeks: Dominium Tau (szósta edycja), str. 35

Więcej z Fandomu

Losowa wiki