FANDOM

LEWY cudzysłów
Stale zadziwia mnie, że moi oponenci nie widzą korelacji pomiędzy swoją podrzędnością a nieuchronną klęską. To głupota, która tak jak wojna nigdy się nie zmienia
PRAWY cudzysłów

—Nemesor Zahndrekh

Nemesor Zahndrekh
Nemesor Zahndrekh
Rasa Nekron
Wiek b.d.
Wzrost ok. 2,5 m
Waga b.d.
Płeć mężczyzna
Ranga Nemesor, Nekroński Arcylord
Przynależność polityczna Dynastia Sautekh
Elementy charakterystyczne nisko osadzona głowa, potężny tors i rozłożysty diadem, uszkodzenia synaps
Status żyje/funkcjonuje

Zahndrekh - Nemesor i władca świata Gidrim, który swego czasu był jednym z najwybitniejszych generałów spośród wszystkich dynastii.

Historia

Gdy Zahndrekh obejmował władzę na swojej planecie, jego dynastia nie dysponowała praktycznie  żadnymi innymi terenami. Rządząc twardą ręką, rozpoczął serię wypraw, które zakończyły się utworzeniem potężnego dominium, obejmującego całe dziesiątki systemów.

W czasie Wojen Separatystycznych stanął po stronie sił zjednoczeniowych, gotów walczyć z reakcjonistami w obronie swojej dynastii. Nie wiadomo o jego stosunku do C'tan, ale nic nie wskazuje na to, by był przeciwnikiem biotransferu.

Przebudzenie

LEWY cudzysłów
Ha ha ha ha!
PRAWY cudzysłów

—Nemesor na propozycję swoich dowódców wycofania się na kilka godzin przed pobiciem Uttu Prime

Nemesor Zahndrekh & Wargard Obyron

Nemesor w raz ze swoim wiernym strażnikiem - Wargard'em Obyron'em

Prawdopodobnie jeszcze przed przebudzeniem się Gidrim, na planecie grobowcu zjawiły się siły Dynastii Sautekh, które włączyły ją pod swoje panowanie. Inną możliwością jest oczywiście podbój lub ustalenie umowy wasalnej pomiędzy stronami, jednak w ogóle nie pasowałoby to do charakteru Zahndrekh'a.

Tak czy inaczej, dziś Gidrim jest jedną z planet podległych Faeronowi Imotekhowi, a Zahdrekh wciąż dowodzi potężnymi armiami, które stanowią poważne zagrożenie na wschodnich rubieżach galaktyki. Oddziały Nemesora są jednymi z najagresywniejszych w galaktyce, a on sam zachował tytuł najwyższego dowódcy. Byłoby bowiem zupełną głupotą rezygnować ze strategicznego umysłu Zahndrekh'a.

Prawdą jest, że jego umysł ma poważną wadę. W skutek ciężkiej usterki jego świadomość wciąż tkwi w czasach Wojen Separatystycznych, a Zahndrekhowi wydaje się, że jest jej uczestnikiem. Każdego pojmanego dowódcę obcej rasy traktuje z wielkim szacunkiem, widząc w nim Nekrontyra. W jakiś sposób jego umiejętność oceny pola bitwy i rozpoznawania zagrożeń pozostała nienaruszona. Ponieważ przez honorowe traktowanie przedstawicieli innych gatunków, wzbudza wielką niechęć swojego dworu, który jest dalece niezadowolony z faktu, że władzę sprawuje nad nimi oderwany od rzeczywistości Zahndrekh.

Spiski

Na dworze Zahndrekha niemal nieustannie dochodzi do zamachów, których celem jest wyeliminowanie Nemesora z funkcji Arcylorda Światów Centralnych Sautekh i Regenta Gidrim. Lordowie z jego własnej świty stają się jego przeciwnikami, a co śmielsi wprost kwestionują jego dokonania i żądają ustąpienia z funkcji władcy. Niewielu towarzyszy mu w czasie wypraw, ponieważ razi ich ciągłe odwoływanie się do przeszłych wydarzeń.

Sam Zahdrekh nie umie dobrze radzić sobie w politycznych rozgrywkach. Jego ochrona składa się co prawda z trzech legionów Nekrońskiej Gwardii, grobowiec pełen jest wymyślnych pułapek, a podobno zatrudnił też osobistych testerów jedzenia, choć sam od stuleci nie przełknął nawet kęsa pokarmu. Wszystkie te zabezpieczenia byłyby niewiele warte gdyby nie osobisty strażnik i adiutant Nemesora - Wargard Obyron.

Obyron wyśmienicie radzi sobie w zakulisowych walkach dworu. Jego siatka wywiadowców informuje go o wszelkich intrygach. Spiskowcy są wtedy wyzywani na pojedynek, lub co robi większe wrażenie - znikają w podejrzanych okolicznościach. Taka władza w rękach podwładnego byłaby niebezpieczna wśród przedstawicieli każdego gatunku, ale wierność Obyrona wobec Zahndrekh'a jest bezgraniczna.

Bitwy

LEWY cudzysłów
Spójrz Obyronie, przybyli separatyści i próbują mnie oflankować jak to zrobili podczas czwartej bitwy o Vyndakh. Czy oni naprawdę uważają, że malując się na zielono i wrzeszcząc jak dzikusy, osiągną coś więcej niż ostatnio? Doprawdy nie mogę tego pojąć

Szykuj moje legiony, wkrótce odniesiemy kolejne wspaniałe zwycięstwo

PRAWY cudzysłów

—Nemesor Zahndrekh do Wargarda Obyrona tuż przed miażdżącym zwycięstwem nad Waagh! Krwawego Zęba

Od pierwszych potyczek na bagnach planety Yama, adiutant praktycznie nie odstępuje swojego pana na krok. Doskonale orientuje się w otaczającej rzeczywistości, jednak wszelkie podjęte próby uświadomienia w niej Zahdrekha spełzły na niczym. Uszkodzenie jest zbyt poważne, choć w jakiś sposób nie przeszkadza to Nekronowi w doskonałej ocenie walk, a jego geniusz pozostaje niedościgniony. Najwięksi weterani wobec talentu Nemesora wydają się niczym zabłąkane dzieci niezdolne do odpowiedzi na jego wymyślną taktykę.

O ile adiutanta można spotkać w samym centrum walki, o tyle Nemesor Zahndrekh preferuje dowodzenie za linią wojsk, spokojny, że w razie niespodziewanego ataku pospieszy do niego Obyron. Ci dwaj Nekroni idealnie uzupełniają się na polu bitwy i niewiele jest w stanie ich zatrzymać.

Dowódca jako jeden z nielicznych konsekwentnie przestrzega przy tym kodeksu honoru i nie korzysta np. z Piętn Śmierci, czy zasadzek. Dowódcy przeciwników zwykle unikają śmierci i dostają się do niewoli, a Obyron dba o to, by jeńcy zaginęli podczas "próby ucieczki".

Znane

  • Bagna Planety Yama - w czasie Wojen Separatystycznych
  • IV o Vyndakh - w czasie Wojen Separatystycznych
  • Podbój Cano'var - 813.M41, zaatakowana i opanowana w dwa tygodnie planeta Tau dostaje się pod władanie dynastii z Gidrim, siły obrony zniszczone, a dowódca kompanii Białych Szram - Kor'sarro Khan dostaje się do niewoli po nieudanej misji ataku na poprzednich właścicieli świata, udaje mu się uciec w raz z Eldarem Illic'em Nocną Włócznią za biernym przyzwoleniem Zahndrekh'a.
  • Uttu Prime - nieznany.M41, po otrzymaniu ultimatum i świetlnym miesiącu od jego dostarczenia dowódca planety nie poddał się, a wezwał posiłki (4 pułki Catahańskich Wojowników Dżungli i 3 Kompanie Kosmicznych Marines z zakonu Imperialnych Pięści). Atak rozpoczął się potężnym nalotem i bombardowaniem skupionym głównie na twierdzy Fort Anan, po zniszczeniu obrony przeciwlotniczej i najważniejszych umocnień Nekroni przystąpili do desantu. Po ataku na tyły oddziałów Catahańskich ich obrona trwała jedynie do momentu śmierci trzymającego morale oficera. Atak na Fort zatrzymał się, gdy do walki przystąpili Kosmiczni Marines, jednak Zahndrekh doskonale wiedział o ich przybyciu, do walki dołączył Megalit, a w raz z nim desant głównych sił Nekronów i osobiście sam Nemesor, w kilka chwil posyłając główne siły Imperialnych Pięści w objęcia śmierci. Walki trwały do samego końca w głębinach cytadeli, po upadku Fortu Anan żadne miasto nie stawiało dłużej oporu, a planeta dostała się pod władanie Gidrim.

Wyposażenie

  • Konwerter Formy  
  • Kula Wskrzeszania - nośnik energii zdolny do przekazywania jej najbardziej potrzebującym jednostkom Nekronów.
  • Wieczny Splot - fazowo wzmocnione włókna z adamantytu i amaryntu bywają stosowane jako ulepszenie konstrukcji niektórych Nekronów. Chroniony przez nie właściciel może znacznie mniej martwić się, czy zaszkodzi mu wrogi cios.
  • Kostur Światłości - urzeczywistnienie i manifestacja władzy Arcylorda nad pozostałymi Nekronami.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni 5. edycja, str. 21, 25, 60-61

Więcej z Fandomu

Losowa wiki