FANDOM

Napęd Plazmowy (ang. Plasma Drive) jest silnikiem statków kosmicznych Imperium. Zaopatruje także systemy okrętów w energię elektryczną.

Rodzaje

Napęd wzór Jowisz klasa 8.1

Klasa ósma jest produkowana z niekompletnego STC, które zostało znalezione stosunkowo niedawno. Napędy z tej klasy wytwarzają mniej ciepła niż inne, są bardziej wytrzymałe, co pozwala im funkcjonować bez utraty wydajności nawet kiedy odniosą poważne obrażenia. Klasa 8.1 jest używana przez fregaty.

Napęd wzór Jowisz klasa 8.2

Produkowany na Jowiszu, używany przez Lekkie Krążowniki

Napęd wzór Jowisz klasa 8.3

Trzeci z serii silnik wykorzystuje się w Imperialnych Krążownikach.

Napęd wzór Jowisz klasa 8.4

Rzadko produkowany ze względu na brak nowych Wielkich Krążowników.

Napęd wzór Mezoa Theta-7

Wykorzystywany w cywilnych jednostkach, zaprojektowany głównie dla osiągania wielkich prędkości. Skonstruowany przy pomocy potencjalnie niebezpiecznych technik, wliczając w to niezbyt stabilne plazmowe komory, które są montowane w zbitych kadłubach jednostek transportowych.

Napęd wzór Saturn klasa 4A "Ultra"

Popularność konceptu pancernika doprowadziła do idei załadowania do kadłuba krążownika broni, które mogły być wyzwaniem dla Wielkich Krążowników z poprzednich tysiącleci. Istniejące napędy nie były by w stanie zasilać takich systemów w pancerniku, dlatego też zaprojektowano nowe źródła energii do nich. Adeptus Mechanicus uważa je za wielkie osiągnięcie technologiczne ludzkości.

Napęd wzór Saturn klasa 5

Używany na Wielkich Krążownikach Imperium. Wymagają one ogromnych ilości energii, jako że posiadają maszynownie większe niż całe statki transportowe. Nie jest zbyt wydajny, lecz produkuje więcej energii, niż inne napędy oprócz tych używanych na pancernikach. 

Źródła

  • Rogue Trader Rulebook s.199
  • Battlefleet Koronus s.31

Więcej z Fandomu

Losowa wiki