FANDOM

Warhammer-40k-dark-angels-sword-games
Piscina IV jest planetą pokrytą rozległymi oceanami, na których rozsiane są archipelagi wulkanicznych wysp. Mroczne Anioły od dawna pozyskiwały stąd poborowych. Gdy zaatakował ją orkowy herszt Ghazghkull, Zakon stanął w jej obronie.

W 997. M41 Orkowie zaskoczyli mieszkańców, dokonując desantu na powierzchnię dzięki eksperymentalnej technologii teleportacji dalekiego zasięgu. Ale aby dokonać desantu wszystkich sił, musieli zdobyć zasilanie dla urządzenia teleportacyjnego – elektrownię w stolicy planety Piscina IV – w Porcie Kadillus.

Szturm poprowadził Ghazghkul i błyskawicznie pokonał zewnętrzne pozycje obronne miasta. Niewielki kontyngent Mrocznych Aniołów, jaki stacjonował na planecie, zareagował natychmiast. Orkowie i Kosmiczni Marines zwarli się w śmiertelnym boju na terenie przylegającym do elektrowni. Kontratak poprowadzony przez Mistrza Kompanii Beliala zachwiał Orkami i wyglądało na to, że zwyciężą Mroczne Anioły. Ghazghkull i Belial starli się w brutalnym pojedynku.Walka była niezwykle krwawa, ale i krótka. Belial był potężnym wojownikiem, ale nie mógł się równać z Ghazghkullem. Ciężko raniony padł na ziemię. Krótko potem Orkowie zdobyli elektrownię. 

Przez kolejne dwa tygodnie, nieprzerwanie działające urządzenia teleportacyjne sprowadzały na powierzchnię Pisciny IV kolejne fale orkowych sił, których celem był podbój pobliskich systemów. 

MA vs orks

Klawa bitka w wykonaniu orków i Mrocznych Aniołów

Chcąc uniemożliwić Ghazghkullowi realizację planów, ranny Belial uparcie prowadził do walki swoich wojowników, choć byli tysiąckrotnie mniej liczni od wroga. W końcu na miejsce dotarł cały Zakon Mrocznych Aniołów i przepędził hordę Orków.

Dzięki działaniom Mistrza Beliala i jego niewielkich sił ocalono Piscinę IV, a ambicje Ghazghkulla zostały nieco utemperowane, przynajmniej do czasu, kiedy najechał system Armageddon.

Źródła

Codex Dark Angels 6th edition

Codex Dark Angels 7th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki