Fandom

Astronomican

Monolit

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze55 Udostępnij
MonolithNEW02.png
Monolit
 (ang. Monoliths) - to masywna wykorzystywana przez Nekronów jednostka bojowa, która wyglądem przypomina piramidę. Jest niepodważalnym symbolem siły jaką dysponują Nekroni. Dzięki tajemniczej budowie może w mgnieniu oka naprawić wszelkie uszkodzenia, co czyni z Monolitu niezwykle trudnego przeciwnika.

Budowa

Monolit podobnie jak sami Nekroni, zbudowany jest z w pół świadomego stopu z żywego metalu. Systemy celownicze, napęd i obwody mogą natychmiast zostać poddane rekonstrukcji. Ponadto samo opancerzenie często pochłania wystrzelone w Monolit pociski. Ta czarna piramida jest wyposażona w napęd antygrawitacyjny, który mimo niewątpliwego ciężaru potrafi wynieść ją od niecałego metra do kilkunastu metrów nad ziemię. Dlatego w zasadzie nie ma możliwości stworzenia skutecznej zapory dla nekrońskiego natarcia, jeśli nie dysponuje się odpowiednio dużą armią.

Monolit.png

Monolity na polu bitwy

Broń

Monolit to niesamowita i potężnie uzbrojona jednostka bojowa. Poza samonaprawialnym w pół świadomym pancerzem posiada pokaźny arsenał nekrońskiej broni. Najbardziej niszczycielską jest bicz cząsteczkowy, którego źródłem jest zamieszczony na szczycie Monolitu kryształ skupiający. Wystarczy pojedynczy strzał z bicza cząsteczkowego, aby czołg zmienić w dymiący wrak, a z oddziału piechoty molekularny obłok. Jeśli jednak ktoś przeżyje taki strzał zostanie szybko unicestwiony za pomocą jednego z czterech strumieni gaussowskich. Matryce celownicze strumieni są tak zaprogramowane aby skanować obszar wokół Monolitu i niszczyć uciekających przeciwników, dlatego walka z daleka jest trudna, a z bliska jest niemożliwa.

Monolith Crew.jpg

Nekroni opuszczają monolit

Wrota Wieczności

To najbardziej przerażająca broń jaką dysponuje Monolit. Wrota Wieczności to tunel czasoprzestrzenny połączony z sercem Monolitu. Nekroni potrafią wykorzystywać go na kilka sposobów. Załoga Monolitu może zamienić Wrota w portal wygnania, za jego pomocą zsyłają wsysanych przez portal przeciwników umieszczając ich tym samym w czasowym więzieniu z którego nie ma już ucieczki. Wrota Wieczności mogą także posłużyć jako korytarz międzywymiarowy. Powstaje wtedy przejście które umożliwia sprowadzenie Nekronów z dowolnego miejsca, orbitującego nad planetą statku czy bardzo odległej planety grobowca. Taka technologia pozwala na zalewanie przeciwnika tysiącami jednostek. Tak więc kiedy na planecie pojawia się Monolit to za kilka minut wyłoni się z niego cała armia.

Zniszczenie

Jedynym słabym punktem, a raczej skutecznym sposobem na zniszczenie Monolitu jest zasypanie go gradem pocisków. Jeśli siła ognia będzie wystarczająco duża Monolit nie nadąży z naprawą. Jeśli uszkodzone zostaną wewnętrzne systemy lub załoga, upiorna broń w końcu zostanie zniszczona. Jednak do takiego zadania potrzebne jest potężne, precyzyjne i nieustanne prowadzenie ognia.

Źródła

Kodeks Nekroni 4 edycja

Kodeks Nekroni 5 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki