Fandom

Astronomican

Miasto-ul

894strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

Miasto-ul - podstawowa zabudowa miejska na Światach Ulach Imperium.

Opis

Miasta-ule są wielokondygnacyjnymi budowlami wyglądem przypominające kopiec termitów. Niekończący się rozwój we wszystkich kierunkach sprawia, że można przypuszczać iż największe miasta ule mają prawdopodobnie fundamenty zbudowane jeszcze w czasie Mrocznej Ery Technologii lub nawet Kosmicznego Eksodusu, niektóre takie miasta mogą również mieć pod sobą ruiny antycznych cywilizacji. Budowle te są wznoszone głównie z Ceramitu lub adamantu lecz najniższe poziomy mogą się składać z innych materiałów nieużywanych już przez Imperium lub w nim zakazanych (np: Upioryt). Aby przemieszczać się sprawnie po mieście często znajdują się w nim linie kolejowe oraz sieci wind towarowych nieustannie kursujących po wszystkich poziomach ula działając niczym olbrzymi układ krwionośny, z tą różnicą, że zamiast substancji odżywczych i tlenu transportują one materiały budowlane lub inne produkty oraz ludzi.

Zabudowa

Ule składają się z niezliczonych poziomów przemysłowych i mieszkalnych ale z całego tego bałaganu można wyróżnić następujące rodzaje kondygnacji:

  • Strefy zewnętrzne - wszystko znajdujące się pomiędzy Miastem a skażonymi przez odpady przemysłowe pustkowiami. Mieszkają tam ludzie którzy w zamian za wolność od ciasnoty i przeludnienia wybrali kwaśne deszcze, ciągłe anomalie pogodowe oraz niezdatne do oddychania powietrze. Są one również głównym kierunkiem rozrastania się miasta.
  • Pod ul (ang. underhive) - Kondygnacje podziemne zajmowane przez najbiedniejszy Plebs oraz mutanty. Władze miasta praktyczne nie mają kontroli nad tym co tam się dzieje, nawet Adeptus Arbites rzadko się w tamte rejony zapuszczają. Tereny te są głównie kontrolowane przez zbrojne gangi i kulty.
  • Niższy ul - Znajdują się tu główne fabryki lub Manufaktury Mechanikus (w zależności od przynależności świata). Mieszkają tu pracownicy oraz urzędnicy niższego szczebla. Lepiej żyć tu niż w pod ulu.
  • Wyższy ul - Znajdują się tu wspaniałe Świątynie ku czci Imperatora oraz mają swe siedziby główni urzędnicy. Znajdują się tu główne garnizony sił porządkowych.
  • Szpice - Najwyższe poziomy miasta. Znajdują się tutaj najważniejsze i najbardziej luksusowe budynki w mieście są to: Pałac rodziny gubernatorskiej (jeśli miasto jest stolicą planety), Wille magnatów przemysłowych, pałacyki biskupów Eklezji oraz porty kosmiczne.

Życie w mieście

Różnice w poziomie życia na poszczególnych poziomach są widoczne gołym okiem.

W pod ulu żyje się najgorzej, cały czas musisz troszczyć się o własne życie aby nie zostać kolacją jakiegoś mutanta lub nie zostać złożonym w ofierze przez jakiś kult. Większość mieszkańców tych poziomów przyłącza się do gangów aby mieć chociaż cień ochrony. Obiekty sanitarne są tu nieziemskim luksusem.

W niższym ulu żyje nieco lepiej, przynajmniej nie trzeba się martwić o własny kark. Mimo ciężkiej pracy w fabrykach nawet zwykły robotnik może liczyć na ciepły posiłek oraz prysznic. Tereny są często patrolowane przez Arbiratorów.

Życie w wyższym ulu jest dla wielu niezwykłym wyróżnieniem oraz luksusem. Nie trzeba się martwić o strawę ani bezpieczeństwo, a wspaniałe katedry wprowadzają niezwykły klimat w tych poziomach. Powietrze jest ciągle filtrowane więc nie trzeba się martwić o zanieczyszczenia.

Na szpicach żyje się najwygodniej, nawet służba posiada luksusy o jakich nawet nie marzył pewnie przeciętny mieszkaniec niższego ula.

Źródła

  • Necromunda (gra RPG)
  • Internet

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki