FANDOM

Miażdżące Szpony (ang. Crushing Claws) - Jeden z biomorfów broni Tyranidów, posiadają go tylko największe jednostki tej rasy.

Budowa

Eye for an eye.jpg

Karnifex miażdżący Terminatora szponami

Jest to charakterystyczna, jedna z najcięższych biobroni tej rasy, wyglądem przypomina szczypce skorupiaków. Osobnik z taką biomodyfikacją może mieć tylko jedną parę Miażdżących Szponów. Mimo wszystko to wystarcza by z łatwością niszczył pojazdy wroga.

Dwa olbrzymie pazury tych szponów zostały zbudowane w pełni ze wzmocnionej chityny, tak aby wytrzymały działające na nie naprężenia. Przytrzymują je wielkie pęki mięśni, oczywiście znacznie silniejszych niż ich słabe, ludzkie odpowiedniki. Dzięki temu siła ścisku jest ogromna, nawet imperialne maszyny nie byłyby w stanie takiej zapewnić.

Zastosowanie

Miażdżące Szczypce są bronią przeznaczoną głównie do większych i bardziej opancerzonych jednostek wroga, co wcale nie oznacza, że przykładowy Karnifex nie będzie chciał wycisnąć nimi soków z np. tuzina gwardzistów. Z powodu ich wagi pomagają one w szarży Tyranida a dzięki skróceniu kończyny nie jest ona spowolniona. Doskonale radzą sobie z rozrywaniem nawet najwytrzymalszych pojazdów, budynki także nie stanowią problemu.

Źródła

Codex Tyranids 5th edition

Więcej z Fandomu

Losowa wiki