FANDOM

Metalica zwana również "błyszczącym Olbrzymem Segmentum Ultima" jest zaliczana do galaktycznych osobliwości, tak samo jak Lucius. Barwą Skitarii z tego świata jest biel.
Metalica

Opis

Metalica znajdująca się w Segmentum Ultima jest prawdopodobnie jedyną planetą w galaktyce zbudowaną wyłącznie z metalu. Żaden, nawet najmniejszy kamyczek nie zanieczyszcza jej matowo srebrnej powierzchni, ani żadna forma życia oprócz członków Adeptus Mechanicus nie oszpeca tego globu. Nawet atmosfera jest tutaj wroga życiu. Nie zawsze jednak tak było, lecz Kapłani Maszyn zazdrośni o swe skarby w postaci wiedzy i technologii rozkazali swym legionom Skitarii wyplenić całe życie z planety. Następnie rozpoczął się proces niezwykle agresywnej industrializacji i "upiększania" powierzchni na modłę Kultu Maszyn.

Metalica jest światem syczących pomp, tłuków, jaśniejących roztopionym metalem kuźni, manufaktur i nakładających się na siebie nieskończonych warstw zabudowań, rud i żużlu. Nie jest to jednak niepłodna świątynia, lecz rodząca ciągłe fale maszyn fabryka importująca surowce z całego sektora, aby nie złapać zadyszki w produkcji. 

Skitarii

Skitarii z tego świata z powodu bliskości orkowego państwa Charadonu są świetnie wyszkoleni do walki z tymi Xeno, czego dowód dali podczas drugiej i trzeciej Wojny o Armageddon, kiedy to wraz ze swymi sojusznikami z Domu Rycerskiego Kolossi walczyli w awangardzie wielu bitew.

Źródła

Kodeks: Skitarii 7 edycja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki