FANDOM

Mekaniacy (ang. Mekboyz) lub Mekowie (ang. Meks)- to inżynierowie którzy opracowują, konstruują i konserwują wszelkie maszyny i uzbrojenie Orków.

Charakterystyka

MekBoy by Musibat Khan

Mekaniak przy pracy

Mekaniacy zaliczani są do kasty Cudaków, czyli orkowych specjalistów, a umiejętności są zakodowane w ich DNA. Mekowie to niedbali rzemieślnicy, uwielbiający spawać, nitować i przekuwać metal, powtarzają te czynności do czasu aż uda im się złożyć podwozie, pancerz czy broń. Z powodu tego indywidualnego podejścia orkowa technologia rozwija się nieregularnie metodą prób i błędów, zaś jej wytwory wydają się rozklekotanymi, zdezelowanymi kupami złomu. Mekaniakom w najmniejszym stopniu nie przeszkadza to że ich dzieła nie prezentują się tak wspaniale jak wytwory Imperium, Eldarów czy Tau. Mekowie są nieodłącznym elementem każdej orkowej bandy, bez nich orkowie nie byli by w stanie nic wyprodukować, a co za tym idzie, nie mogli by zorganizować WAAAGH!!! Każdy Herszt czy Burszuj, zgłasza się do Mekaniaka (oczywiście z odpowiednią ilością zębów) i zleca mu na poczekaniu wykonanie nowej broni, pojazdu czy pancerza. Najczęściej produkt końcowy jest daleki od wyobrażeń zleceniodawcy ale i tak zadowalający. Mekowie podobnie jak wszyscy Orkowie, uwielbiają walczyć, tym bardziej że na polu bitwy mogą w praktyce przekonać się jak wspaniałe i śmiercionośne są ich wynalazki, bardzo często towarzyszą bandom Wypalaczy i Szabrowników.

Wielcy Mekowie

Wielki Mek

Wielki Mek na polu bitwy

Wielcy Mekowie (ang. Big Meks) to niezwykle ważne persony w orkowym społeczeństwie, są prawdziwymi geniuszami a wokół nich zawsze krążą różni pomocnicy i miłośnicy techniki, budzą podobny szacunek, podziw i lęk co Hersztowie, a czasami sami stają na czele orkowej społeczności. Ci wizjonerzy są jeszcze bardziej ogarnięci chęcią poznawania i konstruowania, niż inni Mekowie, doprowadza to do tego że ich bandy mogą pochwalić się najlepszą bronią, bionicznymi udoskonaleniami, czy Gargantami i statkami kosmicznymi.

Uzbrojenie

Choć Mekowie wytwarzają broń dla całej społeczności, najbardziej zabójcze i skomplikowane "zabawki" zostawiają dla siebie.

  • Sztukowany Megablaster (ang. Kustom Mega-Blasta)- ta niezwykła broń strzela skupionymi porcjami energii która wybucha w kontakcie z celem, jest w stanie poradzić sobie z pojazdami, oraz ciężko opancerzoną piechotą.
  • Szokowy Snotomiot (ang. Shokk Attack Gun)- ta tajemnicza i niszczycielska broń tworzy w Osnowie niewielki tunel którym mogą podróżować istoty żywe, jednakże żaden Ork czy Grot nie odważy się do niego wejść, bowiem tunel jest nie tylko niestabilny, ale również otaczają go zawsze Demony zamieszkujące osnowę. Dlatego Mekowie jako amunicji używają Snotlingów, które mają inteligencje na poziomie zwierząt i nie boją się niczego dopóki nie jest za późno. Podczas podróży Snotlingi popadają w przerażenie i obłęd, gdy materializują się w naszym wymiarze (nierzadko w ciałach lub pojazdach przeciwników), biegają, gryzą, drapią i niekontrolowanie się wypróżniają, powodując niemałe zamieszanie. Czasami zdarza się że zamiast Snotlingów z Osnowy wyjdzie chmura świadomej demonicznej posoki, lub broń z niewiadomych przyczyn wystrzeli Meka prosto nad oddział przeciwnika.

Źródła

  • Kodeks: Orkowie (4 edycja)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki