FANDOM

Megalit - prawdziwa „latająca forteca” Nekronów, będąca min. na wyposażeniu armii Nemesora Zahndrekha.

Cechy konstrukcji i zastosowanie

Ze względu na podobieństwo nazwy można przypuszczać, że w jakimś stopniu Megalit jest podobny do Monolitu, jednak jest od niego bez porównania większy. Porusza się zapewne przy pomocy standardowego typu nekrońskich silników antygrawitacyjnych. Dzięki nim może poruszać się na dowolne odległości w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Wykonany z Żywego Metalu jest zdolny do podróży w kosmicznej próżni oraz do desantu na powierzchnię planety.

Wedle danych zebranych tuż przed Upadkiem Uttu Prime, Megalit samym swym rozmiarem zasłonił przed światłem gwiazdy wszystkie ruiny fortecy planety. Odłamujące się od jego spodu małe w porównaniu do kolosa fragmenty były samodzielnymi Monolitami. Pojedyncze strzały Megalitu strącały z nieba całe promy szturmowe "Thunderhawk".

Megality stanowią niewątpliwy pokaz pradawnej nekrońskiej potęgi, zdolnej do pokonania każdej fortecy. Przewożąc całe serie Monolitów, Megality są bezdyskusyjnym niszczycielem najpotężniejszych umocnień. Mając choćby jeden z nich w swojej flocie, dowódcy nie wahają się atakować nawet największych ze Światów - Uli. Zdolności bojowe w przestrzeni kosmicznej Megalitów są nieznane.

Źródła

  • Kodeks: Nekroni (5-ed.), str. 21

Więcej z Fandomu

Losowa wiki