Fandom

Astronomican

Masakra w Akhar Basin

892strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Masakra w Akhar-Basin
Mapa Akhar Basin.png
Mapa działań wojennych wokół Balle Alpha
Agresorzy Kilka klanów złożonych na WAAAGH! Ugskrag
Obrońcy 3 Tallarański "Pustynna Burza" ,132 Balleański Regiment "Walczący" , Druga kompania 103 Regimentu Baleańskiego, ochotnicy spośród populacji
Dowódcy agresorów Herszt Ugsrkag
Dowódcy obrońców Generał Ras-Aziz, kapitan Valden Adad
Data 40M.4541942
Skala Kilkudniowa bitwa w dolinie
Ofiary (agresorzy) Znaczne, 41 Pancerfur, 4 Garganty, nieznana ilość zmasakrowanych Orków
Ofiary (obrońcy) Dopuszczalne, 132 Regiment stracił 68% stanu osobowego wśród swoich plutonów, stracono 7 wieżyczek, 10 Chimer, 3.Tallarański stracił 4 Vnaquishery (jeden uratowano), druga kompania straciła 3 Leman Russy
Status Zdecydowane zwycięstwo Imperium
Rezultat Duże uszczuplenie sił Orków i podminowanie ich morale
Masakra w Akhar Basin była bitwą, która w 4541.942.40M rozegrała się między wojskami Gwardii Imperialnej a Orkami, którzy najechali Imperialną planetę Balle Prime. Większość działań wojennych było skupionych wokół ogromnej stolicy planety: Balle Alpha. Balle Alpha jest położone w dolinie Akhar Basin na równikowych pustyniach, które jako jedyne na rozpalonej powierzchni Balle Prime nadają się do zamieszkania. Pustynie w Akhar Basin są bogate we wszystkie surowce planety, co było powodem ich zaciekłej obrony przez wojska Ludzkości.

Planeta Balle Prime jest planetą całkowicie pustynną, ponieważ należy do systemu gwiezdnego składającego się z dwóch słońc.

Przygotowania

Kiedy flota Orków weszła na orbitę Balle Prime szybko zniszczyła znajdujące się na niej punkty obrony. Kiedy tylko statki orków zostały wykryte w systemie, garnizon Gwardii Imperialnej oraz Planetarne Siły Obronne szybko zaczęły przygotowywać linię obrony miasta. Prace przebiegały bardzo szybko, morale było wysokie. Z miasta Balle Alpha zgłosiły się tysiące ochotników do pomocy przy budowie pól minowych, rowów przeciwczołgowych oraz do rozstawiania dział i wieżyczek. Były one obsługiwane przez miejscowy garnizon Gwardii Imperialnej a w rezerwie trzymano 3. Tallarański, gotowy do kontrataku w razie jakiegokolwiek przełamania obrony. 3. Tallarański lub Pustynna Burza jak go nazywano, jest Regimentem dobrze obeznanym z walką na pustyniach, więc rozgrzana powierzchnia Balle Prime nie stanowiła dlań problemu. Ponadto Regiment cieszył się już doświadczeniem, zahartowaniem w bitwie oraz długą służbą w Gwardii. Dowódcą 3. Tallarańskiego był generał Hasso Ras-Aziz.

Jedyną drogą od wschodu do Balle Alpha była rozszerzająca się szeroka dolina Akhar Basin, przecięta przez główną autostradę Balle 26. To właśnie tam zostały zbudowane liczne linie obrony, wznoszące się raz po raz z piasków pustyni. W kępach pustynnej roślinności ukryto liczne miny. Cała obrona wzniesiona w Akhar Basin została podzielona na sektory, każdy skoncentrowany na umiejscowieniu wieżyczek. Zostały zamontowane na nich działa laserowe - zabójcza broń dla orkowych pojazdów. Blokady drogowe i punkty oporu zostały obsadzone przez członków piechoty ze 132. Walczącego Regimentu Balleańskiego.

Walki w dolinie

Akhar Bassin.png

Leman Russ Vanquisher 121 - czołg dowodzenia stawia opór razem z wieżyczkami ze 132 Walczącego. Czołgiem dowodził porucznik Marduk, który zniszczył 9 wrogich maszyn.

Wodzem Xenos był herszt Ugskraga. Prowadził on swoje WAAAGH! złożone z kilku klanów. Rozdzielił swoje siły na dwie części, które po połowicznym otoczeniu miasta, zaatakowały jednocześnie z północy i wschodu. Pancerfury, małe Garganty, oraz tysiące orków, zapowiadało swoje przybycie poprzez ogromne tumany kurzu, wznoszące się wysoko nad horyzontem. Obrońcy stali na swoich stanowiskach, przygotowując się do nadchodzącej walki. Pierwsze fale ataku Orków przetoczyły się przez dolinę dokładnie wzdłuż Balle 26. Dobrze ufortyfikowane blokady na autostradzie spełniły swoje zadanie powodując duże straty wśród Pancerfur. Obrońcy stawiali zaciekły opór orkowym najeźdźcom, którzy zdecydowali się ominąć blokady od południa, używając uprzednio pentaków do zlikwidowania pól minowych, i zaatakować główne linie obrony. Okopy i bunkry zostały zlikwidowane po krótkiej, ale zaciętej walce wręcz. Członkowie blokady 61 podali raport, że ich stanowisko jest już prawie zajęte a działo zniszczone, podczas gdy dwie ostatnie sprawne wieżyczki, numer 62 i 63, zostały odcięte ale stawiały desperacki opór do samego końca. Poczuwszy zwycięstwo Ugskraga poprowadził do ataku kolejne grupy wyposażone w Pancerfury.

Kontratak

Raporty z dochodzące z linii frontu zmusiły generała Ras-Aziza do działania. Wyprowadził przeciwko orkom swoją pierwszą kompanie pancerną (która składała się wyłącznie z Leman Russów typu Vanquisher), razem ze wspierającą ją kompanią piechoty "opancerzoną pięścią" oraz szwadronem zwiadowczym, aby zapobiec grożącemu przełamaniu linii frontu. Siły te przez autostradę Alpha 26 i bezpośrednio do bitwy prowadził kapitan Valden Adad. Kiedy jego jednostki zwiadowcze dotarły na krawędź półki Akhar, zdały raport z ciężkich walk toczonych w piekielnym kotle jakim stała się dolina. Siły Orków złożone głównie z Pancerfur atakowały wzdłuż drogi, zatrzymywane jedynie przez kilka wieżyczek które przetrwały, podczas gdy orkowi rębacze zabijali ostatnich dzielnych obrońców ze 132. Walczącego. Adad szybko opracował plan działania: pierwsza eskadra czołgów miała atakować Pancerfury z góry, używając swych dział dalekiego zasięgu. Zadaniem drugiej eskadry było zjechanie w dół doliny, i skierowanie się na północ, w celu zapobieżenia rozprzestrzenienia się orków, podczas gdy trzecia eskadra skręciłaby na wschód. Każda z nich wspierana była przez plutony piechoty transportowane w Chimerach. Kiedy każda eskadra rozpoczęła już działania, Adad skontaktował się z regimentalną kompanią artylerii złożoną z dwunastu Basilisków. Maszyny stojące na peryferiach Balle Alpha otworzyły ogień w kierunku zlikwidowanych sektorów z głównej linii obrony. Pozostała część piechoty z opancerzonej pięści oraz szwadron zwiadowczy trzymane były jako rezerwa blokująca przejście gdzie droga wspinała się na półkę.

Pierwszy szwadron zajął pozycję i od razu otworzył ogień szybko eliminując kilka Pancerfur i Garganta, pozostawiając po nich tylko dymiące kupy żelaza na drodze. Kiedy wrogie maszyny zaczęły płonąć, ciężkie pociski artyleryjskie zaczęły spadać na oddziały orków, bezlitośnie zrównując ich z ziemią. Zaczęli oni szukać w schronienia w zrujnowanych bunkrach i okopach. Podczas tego potężnego ognia zaporowego drugi oraz trzeci szwadron rozpoczęły swój wspólny ruch ofensywny razem z Chimerami zakrytymi przez chmury kurzu i pyłu. Dotarłszy do umiejscowienia numer 64 drugi szwadron napotkał atakujące posiłki Orków. Xenos jak najszybciej chcieli dostać się do Vanqusiehrów, jednak wpadli na pole minowe. Drugi szwadron zatrzymał się i rozpoczął systematyczne likwidowanie kolejnych celów. Gwardziści z opancerzonej pięści utworzyli ze swoich oddziałów mur przed czołgami, podczas gdy Chimery z łatwością zestrzeliwały kolejnych orków na otwartym terenie. Trzeci szwadron ruszył na tyły orków ściśle trzymając się drogi, ominęli pole minowe, aby odciąć drogę zatrzymując resztę Orków w Akhar Basin. Obserwując postępy kapitan Adad zażądał więcej oddziałów. Miał Orków uwięzionych w dolinie, ale brakowało mu sił aby ich wykończyć. Posiłki przybyły podczas krótkiej nocy w postaci Leman Russów i ich wsparcia z drugiej kompani czołgów ze 103 Regimentu. Czołgi ruszyły w dół doliny rozpoczynając totalna zagładę będących tam Orków. W tym momencie bitwa zmienia się w masakrę, która trwała przez następne dwa dni. Niewielu Orkom udało się opuścić Basin.

Siły Imperium

  • 3 Tallarański "Pustynna Burza"
  • 132 Balleański Regiment "Walczący"
  • Druga kompania 103 Regimentu Baleańskiego

Siły orków

  • kilka klanów złożonych na WAAAGH! Ugskrag, w tym kilkadziesiąt Pancerfur oraz kilka Gargantów

Źródła

  • Imperial Armour Volume One: Imperial Guard & Imperial Navy s. 42, 43

Więcej z Fandomu

Losowa wiki